Wizz Air va majora tarifele pentru a acoperi taxele mai mari de pe Otopeni

Operatorul Wizz Air va majora tarifele în medie cu şase euro pe bilet pentru a recupera creşterea de 25% a costurilor de operare, respecitv un milion euro pe lună, cauzată de mutarea zborurilor low cost de pe Aeroportul Băneasa pe Otopeni de la 25 martie.

Urmărește
244 afișări
Imaginea articolului Wizz Air va majora tarifele pentru a acoperi taxele mai mari de pe Otopeni

Wizz Air va majora tarifele în medie cu 6 euro pentru a acoperi taxele mai mari de pe Otopeni (Imagine: Alex Drifter/Mediafax Foto)

"În ultimii cinci ani taxele de aeroport din Bucureşti aproape că s-au dublat şi pe Otopeni sunt cu 25% mai mari faţă de Băneasa. Din păcate va trebui să transferăm aceste costuri la pasageri. Dacă ar trebui să recuperăm în totalitate creşterea ar trebui să majorăm preţul biletelor cu aproximativ 4%, adică în medie şase euro pe bilet, maxim zece euro. Este dificil de estimat pentru că piaţa dictează nivelul tarifelor. Dacă pe un segment creştem preţul cu 10%, e posibil ca cererea să scadă cu 30% pentru că piaţa de low cost este una sensibilă", a declarat, într-o conferinţă de presă, chief financial officer al companiei, Mike Powell.

El a spus că până la începutul verii Wizz Air va investi 100 milioane euro pentru achiziţia a două aeronave Airbus care vor deservi hub-ul din Bucureşti, astfel că flota alocată Capitalei va fi formată din şase avioane.

Prin creşterea capacităţii de transport, compania va introduce patru destinaţii noi (Budapesta, Palma de Mallorca, Verona şi Memmingen în sudul Germaniei) şi va creşte frecvenţa curselor cu 22, la 123 de zboruri pe săptămână.

Astfel, Wizz Air estimează că va transporta în următoarele 12 luni un număr de două milioane pasageri, cu 500.000 de călători mai mulţi faţă de ultimele 12 luni.

Referitor la decizia Ministerului Transporturilor de a transfera zborurile low cost pe Aeroportul Otopeni, Powell a spus că în ciuda creşterii costurilor aerogara are mai puţine restricţii de zbor faţă de Băneasa, care este închis pe timpul nopţii, astfel că Wizz Air va putea opera mai multe zboruri pe zi.

"Costurile de întreţinere sunt mari şi dacă vom putea folosi acelaşi avioane de mai multe ori pe zi faţă de Băneasa, atunci aceste costuri pot fi împărţite între mai mulţi pasageri pe mai multe rute, iar noi am putea realiza economii", a afisrmat Powell.

Totodată, directorul companiei a spus că este pentru prima dată când operatorul este forţat sa-şi mute operaţiunile de pe un aeroport secundar pe unul primar.

"Mai avem aeroporturi la fel de scumpe precum Otopeni, dar tendinţa este să ne mutăm pe aeroporturi secundare, mai ieftine, cum am făcut la Varşovia", a explicat Powell.

Potrivit datelor proprii, Wizz Air a fost lider de piaţă în luna ianuarie pe segmentul low cost, cu o cotă de 66,4%, în timp ce competitorul direct (Blue Air) a avut 26,2%.

Directorul financiar a mai spus că Wizz Air a fost afectată de condiţiile meteo nefavorabile din ultima perioadă, care au dus la anularea sau întârzierea mai multor zboruri, dar nu a cuantificat pagubele.

Operatorul a transportat anul trecut din România 2,7 milioane pasageri, în creştere cu 29% faţă de anul precedent, depăşind traficul realizat de liderul pieţei, compania de stat Tarom, de 2,19 milioane pasageri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici