XTB: Decizia lui Zuckerberg de a ridica cenzura de pe platformele Meta, ecou slab în plan economic

Decizia fondatorului Meta de a renunţa la funcţia de factchecking şi de a reduce cenzura pe platformele sale ar produce, din punct de vedere economic, un impact negativ extrem de mic şi pentru puţin timp, dată fiind actuala valoare a gigantului social media, arată analiştii XTB.

Urmărește
67 afișări
Imaginea articolului XTB: Decizia lui Zuckerberg de a ridica cenzura de pe platformele Meta, ecou slab în plan economic

XTB: Decizia lui Zuckerberg de a ridica cenzura de pe platformele Meta, ecou slab în plan economic

Decizia lui Mark Zuckerberg este criticată de anumite tabere, inclusiv de o parte din propriii angajaţi, care avertizează că ar putea creşte conţinutul rasist sau transfobic pe platformele sale, Facebook, Instagram şi Threads.

Concret, cu două săptămâni înainte ca Donald Trump să fie învestit în al doilea mandat de la Casa Albă, fondatorul Meta a promis mai multă libertate de exprimare, mai puţine greşeli şi mai mult conţinut politic pentru audienţa care este interesată de astfel de subiecte. Vor fi eliminaţi cei care verifică informaţiile şi se va trece la community notes (avertismentele lansate de ceilalţi utilizatori, aşa cum are platforma X, a lui Elon Musk).

În ciuda unor poziţii publice împotriva anunţului, foarte probabil, valoarea companiei ar rămâne, în viitor, imună la modificările anunţate de fondatorul Meta.

E drept, ar putea fi observat, în primul trimestru al anului 2025, o uşoară modificare a rezultatelor Meta, deoarece măsurile pe care urmează să le implementeze ar putea afecta profitabilitatea agenţilor de publicitate pe platformele sale, pe măsură ce aceştia se adaptează la noile măsuri, subliniază analiştii XTB. Totuşi, sunt mari şanse ca acest impact să nu fie unul de durată şi nici măcar unul semnificativ. Decizia companiilor de a-şi face publicitate pe platformele Meta vizate de schimbări (Facebook, Instagram şi Threads) are la bază, de fapt, criterii de profitabilitate, care nu se vor modifica.

În egală măsură, trebuie avut în vedere faptul că, în cazul în care platformele Meta ar începe să ofere conţinut sensibil cu care brandurile nu sunt confortabile sau contrar politicilor lor, acest lucru ar putea afecta, într-o oarecare măsură, rezultatele companiei.

Pe de altă parte, platformele Meta reuşesc să segmenteze conţinutul foarte eficient, în funcţie de fiecare audienţă şi companie în parte. Prin urmare, acest scenariu este puţin probabil, având în vedere evoluţia algoritmilor lor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici