Yahoo avertizează că veniturile vor continua să scadă, deoarece pierde teren în faţa rivalilor

Yahoo Inc avertizează că veniturile vor continua să scadă în primul trimestru al acestui an, deoarece site-urile companiei pierd trafic în favoarea Google şi Facebook, iar parteneriatul pe căutare online cu Microsoft nu dă rezultate imediate.

Urmărește
20 afișări
Imaginea articolului Yahoo avertizează că veniturile vor continua să scadă, deoarece pierde teren în faţa rivalilor

Yahoo avertizează că veniturile vor continua să scadă, deoarece pierde teren în faţa rivalilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Veniturile Yahoo au scăzut cu 12% în perioada octombrie-decembrie 2010, la 1,5 miliarde de dolari, al treilea trimestru consecutiv de declin. Profitul net a urcat însă de două ori, de la 153 milioane de dolari la 312 milioane de dolari.

Directorul general al companiei, Carol Bartz, aflată de doi ani la şefia Yahoo, se confruntă cu presiuni tot mai dure din partea investitorilor să readucă portalul, odată dominant pe internet, într-o poziţie de forţă în industria online.

Bartz a promis investitorior că veniturile vor reveni pe creştere în a doua jumătate a acestui an, odată ce parteneriatul cu Microsoft va începe să se facă simţit.

Acţiunile Yahoo au scăzut cu 2% după anunţarea rezultatelor. Compania a anunţat totodată cea de-a doua rundă de disponibilizări din ultimele şase săptămâni, renunţând la încă 1% din angajaţi.

Pe de altă parte, gigantul Google pregăteşte pentru 2011 cea mai mare campanie de angajări derulată vreodată de companie.

Yahoo încearcă să reducă costurile şi să înscrie din nou veniturile pe o pantă ascendentă, dar conducerea companiei a fost contestată marţi de un analist, care a subliniat că progresul cu care se laudă directorii este contrazis de veniturile în scădere.

"Nu voi retrage afirmaţia că Yahoo câştigă avânt", s-a apărat Bartz, făcând referire la noi funcţii şi produse ale platformei de căutare pe internet şi la parteneriatul încheiat în octombrie cu Microsoft pentru serviciile de advertising în Statele Unite şi Canada.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici