Zeci de magazine Profi și Mega vor fi vândute. Carrefour, Froo și retaileri locali ar fi depus oferte

Publicat: 27 03. 2025, 14:05
Actualizat: 27 03. 2025, 14:05

Consiliul Concurenţei a obligat Delhaize să închidă sau să vândă aproximativ 80 de magazine Mega Image sau Profi, după fuziunea dintre cei doi retaileri.

Profi cu Mega Image au împreună circa 2.600 de magazine la nivel naţional. Achiziţia Profi de către grupul Delhaize a fost în valoare de 1,3 mld. euro.

Investitorii interesaţi de cele 87 de magazine Profi şi Mega Image scoase la vânzare de grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize au depus ofertele neangajante, dată limită pentru această etapă în procesul de M&A fiind 19 martie 2025, spun sursele ZF din piaţă.

Printre cei interesaţi se numără atât grupuri mari, cu vechime în piaţă, precum Carrefour, cât şi nume mai noi, dar tot internaţionale, precum Zabka, spun sursele ZF. Şi unii retaileri autohtoni au depus oferte.

Aproape toate unităţile operează acum sub brandul Profi. Iar mai bine de jumătate dintre ele sunt amplasate în Bucureşti şi Ilfov. Există, de asemenea, unele şi în judeţele Prahova, Giurgiu sau Dâmboviţa, relativ apropiate de Capitală.

„Sunt magazine de mici dimensiuni, dar multe dintre ele sunt bine am-plasate. Iar cum astăzi e greu să găseşti spaţii bune în piaţă, e posi-bil să reprezinte un punct de interes. Totuşi, repet, sunt spaţii mici, pretabile doar pentru proximitate modernă“, spune o sursă ZF din piaţă.

Astăzi, comerţul modern de proximitate este cel mai fierbinte segment al pieţei de comerţ alimentar din România. Auchan, Carrefour, Mega Image, Profi, Froo şi LaDoiPaşi Extra (Metro) sunt toate nume mari care pariază pe magazine mici.

Cine este interesat de magazinele Profi

Astfel, oricare dintre companiile care nu sunt astăzi deţinute de grupul Ahold Delhaize (adică Mega Image şi Profi) s-ar putea înscrie în cursă. În realitate, printre investitorii interesaţi se numără atât grupuri ma-ri, cu vechime în piaţă, precum Carrefour, cât şi nume mai noi, dar tot internaţionale, precum Zabka (prezent local cu formatul Froo), spun sursele ZF. Şi unii retaileri locali au depus oferte, mai arată sursele.

Deal-ul a fost estimat anterior de ZF la peste 50 mil. euro. Totodată, în raportul Ahold Delhaize privind activitatea grupului în 2024, publi-cat recent, apar o serie de date referitoare la evaluarea Profi. Apare, printre altele, informaţia privind „activele care urmează a fi vândute“. Acestea sunt eva­luate la 49 mil. euro. Nu există alte detalii.

Jucătorii din piaţă spun că evaluarea acestor magazine scoase la vânzare trebuie să se facă ţinând cont de faptul că sunt spaţii închiriate, nu în proprietate, aşadar se cumpără fondul de comerţ şi businessul viitor, nu un imobil. Totuşi, Ahold Delhaize a plătit 1,3 mld. euro când a preluat Profi, o reţea de circa 1.700 de magazine, aproape toate închiriate.