Ziarul Financiar împlineşte 21 de ani de la prima ediţie tipărită, apărută în 16 noiembrie 1998

Ziarul Financiar împlineşte luni 21 de ani de la prima ediţie tipărită, în 16 noiembrie 1998, ocazie cu care a lansat suplimentul aniversar „ZF 21 de ani”, în care vorbeşte despre antreprenori şi despre amprenta pe care aceştia o au asupra businessului românesc de 30 de ani încoace.

Urmărește
174 afișări
Imaginea articolului Ziarul Financiar împlineşte 21 de ani de la prima ediţie tipărită, apărută în 16 noiembrie 1998

Ziarul Financiar împlineşte 21 de ani de la prima ediţie tipărită, apărută în 16 noiembrie 1998

În articolul de fond cotidianul face bilanţul celor 21 de ani de existenţă prin 21 de indicatori economici. Astfel, salariul mediu net a crescut în euro de aproape 10 ori, exporturile de 10 ori, investiţiile străine de 27 de ori, dar şi datoria externă de 10 ori.

Veniturile bugetare au crescut de 6 ori, lungimea autostrăzilor, de la 100 km la 830 km. În prezent în România există 3.000 de magazine moderne de retail, faţă de doar 6 în 1998, iar numărul de pasageri pe aeroporturi este de 12 ori mai mare decât în urmă cu 21 de ani.

Totuşi, ritmul acestor progrese a fost insuficient pentru societatea românească, notează ZF. Numărul de nou-născuţi a scăzut de la peste 235.000 în 1998 la 189.000 în 2018, iar în ţară mai sunt doar 19 milioane de oameni, faţă de 22 de milioane în 1998.

ZF marchează cei 21 de ani de la lansare şi printr-un supliment dedicat celor 30 de ani de Capitalism şi de business în România, antreprenorilor români din 3 generaţii. 30 de ani de capitalism înseamnă şi 3 generaţii de antreprenori români, câte una pentru fiecare deceniu care a urmat Revoluţiei din 1989.

Prima generaţie, pionierii businessului, fie a preluat activele şi întreprinderile de stat, fie a început afaceri de la zero. Chiar dacă au venit pe o piaţă liberă, primii antreprenori s-au confruntat cu o evoluţie economică violentă, marcată de inflaţie, deprecierea masivă a monedei naţionale, şomaj ridicat şi de pericolul întoarcerii către comunism.

Următoarea generaţie a avut şansa să crească odată cu investiţiile străine care au apărut în România, ceea ce a dus la o perioadă de creştere economică susţinută şi la o deschidere a businessului. Ultimii ani ai deceniului au fost marcaţi de o criză economică violentă.

Al treilea deceniu a dus la apariţia afacerilor româneşti în IT şi în comerţul electronic, la apariţia businessurilor creative “made in România”. Această perioadă este marcată şi de transferul de la părinţi la copii al businessurilor, în varianta fericită, sau de vânzarea businessurilor româneşti către alţi investitori.

Ziarul Financiar a vorbit despre ei, despre antreprenorii care au dezvoltat afaceri în România în ultimii 30 de ani. Nu am vorbit despre toţi, sunt 500.000 de companii în România care au în spate cel puţin un antreprenor, dar am vorbit despre spiritul antreprenorial şi despre cum au crescut trei generaţii diferite într-o ţară în care nicio şcoală nu te învaţă să fii antreprenor.

În 30 de ani economia a crescut de la 40 de miliarde de dolari la 200 de miliarde de euro, iar businessul din România, cu peste 700.000 de companii active, cu 5 milioane de salariaţi generează anual afaceri de peste 300 de miliarde de euro.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici