Ziarul Financiar propune: Fiecare minister să prezinte în conferinţă de presă execuţia bugetului pe 2011 şi ce buget îşi asumă pe 2012

Ziarul Financiar propune, ca urmare a discuţiei ZF Expert de ieri "Cheltuitori vs. plătitori de taxe la buget: Cum poate deveni bugetul o ancoră pentru creşterea economică?", ca fiecare minister să-şi prezinte într-o conferinţă de presă execuţia bugetului pe 2011, modul în care a cheltuit banii şi ce a realizat cu ei, precum şi ce buget îşi asumă pentru 2012.

Urmărește
108 afișări
Imaginea articolului Ziarul Financiar propune: Fiecare minister să prezinte în conferinţă de presă execuţia bugetului pe 2011 şi ce buget îşi asumă pe 2012

Ziarul Financiar propune: Fiecare minister să prezinte în conferinţă de presă execuţia bugetului pe 2011 şi ce buget îşi asumă pe 2012 (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Fiecare ministru să prezinte public şi să răspundă la întrebări privind evoluţia numărului de angajaţi, evoluţia cheltuielilor cu personalul, cu bunurile şi serviciile şi cu subvenţiile. De asemenea, fiecare ministru să prezinte topul celor mai mari zece investiţii făcute în 2011 şi ce investiţii îşi asumă în 2012 cu banii alocaţi de la buget. Andreea Paul Vass, consilier al primului-ministru Emil Boc, prezentă la discuţia de ieri, a preluat propunerea ZF şi a spus că o va transmite premierului.

Propunerea este făcută de ZF în contextul în care, pe de-o parte, membrii Guvernului afirmă că se fac investiţii cu banii alocaţi de la buget, dar pe de altă parte, oamenii de afaceri, întreprinzătorii şi, în general, contribuabilii afirmă că rezultatele nu se văd.

Cel mai pregnant exemplu este Ministerul Transporturilor, care în 2011 a avut un buget de 14 mld. lei (peste 3 mld. euro), mai mare cu 27% faţă de 2010 şi totuşi nemulţumirile privind investiţiile în infrastructură sunt acute, deşi banii s-au cheltuit. Cu 3 miliarde de euro, într-un an s-ar fi putut construi 300 de kilometri de autostradă la un preţ de 10 mil. euro/km pătrat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici