- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ziarul Financiar: Ţiriac discută cu nemţii ieşirea din importurile Mercedes
Omul de afaceri Ion Ţiriac, care controlează grupul Ţiriac Holdings, a bătut palma cu grupul german Daimler pentru vânzarea participaţiei de 49% pe care o deţine în cadrul Mercedes-Benz România, un business de aproape 400 milioane euro în 2008, potrivit unor surse din piaţă, scrie Ziarul Financiar.
Ziarul Financiar: Ţiriac discută cu nemţii ieşirea din importurile Mercedes (Imagine: Bogdan Baraghin/Mediafax Foto)
Oficialii Mercedes-Benz România, companie care deţine oficial importurile mărcilor Mercedes-Benz, smart, Jeep, Chrysler, Dodge şi Mitsubishi Fuso, nu au făcut niciun comentariu.
De asemenea, nici oficialii Ţiriac Holdings, grupul care reuneşte toate afacerile lui Ion Ţiriac, nu au făcut niciun comentariu.
Ion Ţiriac şi-a construit imperiul auto din România de 800 milioane euro în 2008 format din importatorii mărcilor Ford, Hyundai, Jaguar, Land Rover şi din cei 40 de dealeri reuniţi în cadrul ŢiriacAuto, pornind cu Mercedes-Benz, un brand pe care l-a adus în 1990 în România prin intermediul companiei Autorom.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Netanyahu a declarat că există progrese în negocierile cu Hamas în Gaza. O rachetă lansată de Houthi a fost interceptată deasupra Israelului
-
Mesajul de Crăciun al preşedintelui Klaus Iohannis
-
O ursoaică şi un pui au ajuns într-o localitate din Alba. Populaţia a fost alertată
-
Polonia este al treilea exportator de ciocolată din Uniunea Europeană. Investiţiile unui gigant american îi vor întări poziţia
În primul an de activitate compania a vândut 17 maşini şi piese de schimb în valoare de aproximativ 1.000 de dolari. În 1991 s-a ajuns la 60 de maşini şi piese de 30.000 de dolari. Anul 2008 a reprezentat punctul maxim în businessul Mercedes în România, după un rulaj de peste 8.800 de maşini.
Ieşirea lui Ţiriac din afacerea Mercedes-Benz ar reprezenta prima tranzacţie importantă de pe piaţa auto locală de la începutul crizei.
Piaţa auto este una dintre cele mai afectate industrii din România, după scăderi de peste 50% în fiecare lună din acest an. Nici vânzările importatorului Mercedes-Benz nu au rămas imune la acest
declin, compania raportând în primele zece luni ale anului un declin de 58%, la 3.300 de unităţi.
Pe baza acestor rezultate şi cifra de afaceri a importatorului s-ar putea situa doar la 60% din cea raportată anul trecut, respectiv 240 milioane euro.
Conform datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, compania Mercedes-Benz România a terminat anul 2008 cu pierderi de peste 9 milioane euro, faţă de un profit net de 13 milioane euro cu un an în urmă.
Potrivit consultanţilor din piaţa de fuziuni şi achiziţii, multiplii folosiţi în evaluarea companiilor din industria auto au suferit cele mai mari corecţii în acest an, pe fondul declinului pieţei şi al limitării posibilităţilor de finanţare.
Astfel, valoarea Porsche România, cu afaceri de un miliard de euro şi profit net de 70 milioane euro în 2008, a scăzut cu 44% în acest an, la 241 milioane euro, potrivit Anuarului Top 100 cele mai valoroase companii din România, realizat de ZF în colaborare cu Casa de investiţii Capital Partners.
Conform estimărilor ZF, valoarea companiei Mercedes-Benz România s-ar putea situa între 50 şi 80 milioane euro.
Mercedes-Benz România şi-a început activitatea pe piaţa locală în ianuarie 2007, sub denumirea de DaimlerChrysler România, ca importator al mărcilor deţinute de concernele Daimler şi Chrysler.
Actuala Mercedes-Benz România a preluat la acea vreme angajaţii Autorom, fostul importator al mărcilor, deţinut de Ion Ţiriac, care a devenit acţionar minoritar al DaimlerChrysler România, cu o
participaţie de 49%.
În condiţiile în care el se retrage din cadrul Mercedes-Benz România, în continuare ar deţine şapte centre Mercedes-Benz, dintr-un total de 31 de centre şi service-uri. La nivel de importator, cel mai mare business al lui Ţiriac este Romcar, reprezentantul Ford pe piaţa locală, care este şi cel mai profitabil. Romcar a înregistrat anul trecut afaceri de peste 300 milioane euro şi un profit net de 13,2 milioane euro.
Totodată, potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Ion Ţiriac, există posibilitatea unui joint-venture între Romcar şi o viitoare companie naţională de vânzări a Ford, în cadrul căreia omul de afaceri să rămână acţionar minoritar, după modelul DaimlerChrysler.
Ţiriac Holdings, grupul care reuneşte toate afacerile miliardarului din auto, bănci, asigurări şi imobiliare, a înregistrat la nivelul anului trecut afaceri de peste 1,4 miliarde de euro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:48
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1035. SUA intenţionează să impună mai multe sancţiuni asupra energiei ruse până la sfârşitul anului / UE va produce 2 milioane de proiectile de artilerie în 2025 / NYT: Trimiterea de trupe nord-coreene în Rusia a fost ideea lui Kim Jong-Un, nu a lui Putin
-
astăzi, 13:42