COMENTARIU Valeriu Şuhan: Leadership

"Văd că am trecut în <>, a jucătorilor profesionişti. De la bezmetici ai unor site-uri obscure, fomişti la propriu şi la figurat, iresponsabil producători de ştiri false, acum avem de făcut faţă unui test ”propus” de meseriaşi", scrie Valeriu Şuhan. fost ofiţer de poliţie judiciară.

Urmărește
319 afișări
Imaginea articolului COMENTARIU Valeriu Şuhan: Leadership

COMENTARIU Valeriu Şuhan: Leadership

Redăm integral comentariul:

Aseară, pe WhatsApp, a început să circule un avertisment cum că trebuie să închidem geamurile până a doua zi la ora 11,00 fix, pentru că Ministerul Apărării ar urma să împrăştie din elicopter substanţe dezinfectante împotriva noului virus.

Treaba conţine în enunţ o mare prostie. Păi, dacă substanţele alea sunt destinate dezinfectării, atunci ar trebui să fi deschis larg geamurile, nu să le ţinem închise. De fapt, prostia asta nu e deloc o prostie, ea are un rol determinant, e miezul chestiunii. Cu cât un zvon este mai stupid dar cu un grad mare de impact emoţional, cu atât mai bine. De ce? Pentru că aici e vorba de o măsurătoare cu totul specială şi specifică lansată de oameni de specialitate, manipulatori, ce mai tura-vura.

Ei urmăresc, în fapt, să determine gradul de permeabilitate a indivizilor unei colectivităţi şi a colectivităţii însăşi, la efectele manipulării. Cu alte cuvinte, măsoară cât de multă şi cât de profundă este reacţia la răspândirea de zvonuri, urmare a manipulării conştiinţei individuale şi colective, dar şi a atitudinii sociale. Aşa cum ziceam, cu cât zvonul este mai stupid dar cu o mare încărcătură emoţională, cu atât mai bine pentru acurateţea măsurătorii. Cu cât reacţia emoţională fără nici un temei raţional, cuprinde un număr semnificativ de indivizi, cu atât se poate aprecia mai bine asupra eficienţei manipulării.

Dar, pe bună dreptate, omul de rând se întreabă, de ce toate astea, care e scopul final. Acesta ar putea să fie să reprezentat de determinarea masei care ar putea deveni critică, ”aptă” să acţioneze în direcţia ”sugerată”. Nimic nu mai poate sta în faţa acestei mase căreia i s-ar putea induce neîncrederea în sine, în sistemul social-politic, în instituţii şi reprezentanţii lor, în mass media, precum şi nemulţumirea generalizată, lipsa de speranţă ori iminenţa unor dezastre. Ţinta finală e demoralizarea, subminarea coeziunii naţionale şi sociale.

Oameni buni, trebuie să acceptăm că putem fi subiecţi ai unor astfel de manevre şi firesc ar fi să ne pregătim pentru asta şi să ne ”înarmăm”. Ceea ce ar trebui să facem nu e chiar mare lucru, până la urmă. Trebuie doar să deschidem ochii, dar mai ales capul, când primim astfel de informaţii. Studiaţi-le conţinutul, precis veţi găsi vreo aiureală. Dar, mai ales, nu difuzaţi, nu răspândiţi aceste informaţii, altfel veţi fi făcând jocul manipulatorului. Fiţi deştepţi, nu colportori!

În tot iureşul ăsta, cu atât mai mult, avem nevoie de leadership. În astfel de momente oamenii au nevoie a simţi că sunt cu adevărat conduşi. Avem nevoie de conducători capabili să coaguleze toată energia oamenilor în structurarea coeziunii, a forţei naţionale. Cu siguranţă, nu avem nevoie de umori, frustrări, orgolii, de aroganţă, de crearea sau întreţinerea de conflicte mai mult sau mai puţin artificiale, de ”poze” de genul ”fă-te că lucrezi”, de scuze, de acuze, de minciună.

Cu siguranţă, nu avem nevoie de politică în forma sa ”clasică”, acum. Singura politică valabilă în opinia mea, este politica coeziunii, a solidarităţii, a determinării. Mi-ar plăcea mult să văd asta. Acum ! Azi e ziua fericirii ! Păi, hai să fim fericiţi, că merităm !

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici