Ion Cristoiu: Cioclii Apocaliptici din vara anului trecut s-au transformat în aceste zile în Arhanghelii Învierii

  • Ion Cristoiu:Fără a minimaliza Pericolul, m-am numărat printre puţinii jurnalişti care s-au străduit să rămînă lucizi în abordarea atmosferei create de cei pe care i-am numit Cioclii Apocaliptici. Nu de puţine ori,am trecut în revistă instrumentele prin care se creează şi se întreţine atmosfera apocaliptică
  • Ion Cristoiu: Nu trebuie prea mare ascuţime a inteligenţei pentru a realiza că în aceste zile, în timp ce în toată Europa, bate crivăţul neliniştii în legătură cu pericolul întruchipat de avîntul noii tulpini de Coronavirus, drept pentru care peste tot se iau măsuri de restricţie, la noi, atmosfera e de relaxare sărbătorească
  • Ion Cristoiu: A dispărut pericolul întruchipat de Pandemie? A luat-o la fugă Coronavirus din România? Au descoperit românii un leac miraculos care-i protejează de îmbolnăvire? Fireşte că nu.Tot mai multe voci semnalează că românii nu mai declară dacă s-au infectat de Coronavirus.
Urmărește
24181 afișări
Imaginea articolului Ion Cristoiu: Cioclii Apocaliptici din vara anului trecut s-au transformat în aceste zile în Arhanghelii Învierii

Publicistul Ion Cristoiu afirmă că în România, contrar curentului din Occident, s-a instalat o atmosferă sărbătorească de parcă am fi scăpat de coronavirus, la care pune umărul şi presa făcând politica Puterii, deşi, în realitate, românii nu mai declară eventualele infectări, iar dacă mor, nu mai sunt trecuţi în statisticile pandemiei.

Redăm integral editorialul publicat pe cristoiublog.ro:

„În zilele Stării de urgenţă am scris aproape zilnic despre Pandemie şi mai ales despre reflectarea ei în presă. M-am numărat printre cei care şi-au permis să rămînă independenţi în abordarea unui fenomen care a făcut ca pentru prima dată după al Doilea Război Mondial presa să fie supusă cenzurii şi mai ales autocenzurii. Una dintre marile probleme ale presei noastre în această perioadă a fost incapacitatea de a reprezenta interesele românilor în favoarea intereselor Puterii. Pentru prima dată după decembrie 1989, presa română, cea care în primii ani de libertate a cuvîntului îşi făcuse un drapel din punerea la îndoială în chip automat a poziţiilor puterii faţă de un fapt, faţă de o realitate, considerînd că din start Puterea încearcă să manipuleze prin intermediul media, a înghiţit pe nemestecate punctele de vedere ale Autorităţilor, ba mai mult s-a înscris – voluntar sau involuntar, n-are importanţă – în campaniile propagandistice ale Puterii. Tezele oficiale precum Pericolul mortal întruchipat de Coronavirus, Cei care contestă realitatea acestui pericol sînt duşmani de tip nou ai poporului, Drepturile omului cad în faţa Dreptului la viaţă – au fost preluate de presă fără o minimă punere la îndoială. Conştientă sau nu, presa a întreţinut atmosfera de Apocalipsă prin accentul exclusiv pus trîmbiţarea numărului tot mai mare de infectări, pe dezastrul lăsat de Coronavirus în organism, pe supraîncărcarea spitalelor, pe tragediile de la ATI, pe repeziciunea cu care se răspîndeşte virusul.

Fără a minimaliza Pericolul, m-am numărat printre puţinii jurnalişti care s-au străduit să rămînă lucizi în abordarea atmosferei create de cei pe care i-am numit Cioclii Apocaliptici. Nu de puţine ori, beneficiind de buna cunoaştere a manipulării prin exagerarea Pericolului, cum s-a întîmplat pe vremea duşmanului de clasă, am trecut în revistă instrumentele prin care se creează şi se întreţine atmosfera apocaliptică. În comentariul publicat pe cristoiublog.ro în 22 iunie 2020 sub titlul Pentru presa lumii din 2020 Coronavirus a fost un fel de România lui Nicolae Ceauşescu în decembrie 1989 semnalam realitatea evidentă a exagerării pericolului:

<Indiscutabil, pericolul Coronavirus a fost unul real. Atît din punctul de vedere al gravităţii, cît şi al contagiunii. Însă între pericolul real şi imaginea acestuia, creată de presă, fie la ordinele guvernelor, fie prin folosire, după principiul lui useful idiot (idiotul util, boul, nătîngul, lesne de manipulat prin exploatarea slăbiciunilor) s-a aşezat o distanţă enormă.>

Despre această prăpastie dintre realitate şi reflectarea ei mediatică încercam s-o schiţez făcînd trimitere la manipularea din decembrie 1989.

<Ca şi în cazul Evenimentelor din decembrie 1989, s-a creat rapid o cenzură a Consensului. În decembrie 1989, dacă vreun ziar în Occident ar fi cutezat să aibă îndoieli în privinţa relatărilor din România, imediat ar fi fost pus la punct. Dacă vreun ziarist român ar fi avut îndoieli că teroriştii există, ar fi fost vai de mama lui. Dacă nu era împuşcat de poporul vigilent, atunci sigur era arestat.

La fel şi în cazul Pandemiei.

Cei care – pe reţelele sociale – au îndrăznit să pună la îndoială nu pericolul, ci exagerarea pericolului, au fost fie terfeliţi de mainstream media, fie chiar interzişi, ca la noi.>

Pe cînd în Occident se crease o atmosferă menită a înlesni radiografia mecanismelor manipulării, la noi se întîmpla un proces invers:

<O întreagă maşinărie mediatică finanţată de Guvernul României, în cadrul uneia dintre cele mai mizere negustorii din istoria presei româneşti, s-a prăvălit asupra încercării de a spune adevărul despre manipularea din România.

Mai mult, ca într-un vis rău, se reia cu amploare în aceste zile manipularea din primele zile ale Pandemiei.

Măsurile de relaxare au dus la o creştere uşoară a numărului de infectaţi.

Fenomenul e accentuat şi de creşterea numărului de testări.
Această realitate, prezentă şi în alte ţări (nu multe!) în urma măsurilor de relaxare, a căpătat, prin manipulare, imaginea unui coşmar.

Cineva din Europa care află ce spun autorităţile în frunte cu Cioclul Apocaliptic numărul unu al naţiei, Raed Arafat, despre situaţia de după relaxare, ar simţi nevoia s-o ia la fugă de pe continent şi chiar de pe glob, în Cosmos, cît mai departe de România.

România apare lumii ca ţara în care Pandemia o ia de la capăt şi nu oricum, ci cu forţe sporite.

Potrivit imaginii mediatice, spitalele dau peste margini de bolnavi, starlete cad la pat ca muştele, Poliţia ia cu asalt terasele, în căutarea celor care nu respectă restricţiile, premierul şi preşedintele ameninţă cu o revenire la starea de urgenţă.

Televiziunile de ştiri închiriate de Guvern cu camere video cu tot cultivă doar pe cei care vorbesc despre Pandemie.>

Nu trebuie prea mare ascuţime a inteligenţei pentru a realiza că în aceste zile, în timp ce în toată Europa, bate crivăţul neliniştii în legătură cu pericolul întruchipat de avîntul noii tulpini de Coronavirus, drept pentru care peste tot se iau măsuri de restricţie, la noi, atmosfera e de relaxare sărbătorească. Numărul de infectaţi e tot mai mic pe zi ce trece. În Bucureşti s-au deschis restaurantele, cinematografele. Cioclii Apocaliptici de altădată – Raed Arafat, Virgil Musta – nu mai vestesc Apocalipsa, ci Învierea. Despre această atmosferă întreţinută de Autorităţi am scris pe cristoiublog.ro din 23 ianuarie 2021 sub titlul <Peste tot în Europa Winter Is Coming în lupta cu Pandemia. La noi, vorba cîntecului, Suflă vînt de primăvară/ Păsările cîntă iară> Urmare directă a acestei atmosfere unice în ţările membre ale Uniunii Europene, românii nu mai respectă măsurile de protecţie. Nu le mai respectă, pentru că nu se mai tem de Coronavirus.

 A dispărut pericolul întruchipat de Pandemie? A luat-o la fugă Coronavirus din România? Au descoperit românii un leac miraculos care-i protejează de îmbolnăvire?

Fireşte că nu.

Tot mai multe voci semnalează că românii nu mai declară dacă s-au infectat de Coronavirus. E drept nici autorităţile nu mai verifică dacă un contact are sau nu Coronavirus. Românii preferă să stea acasă. Şi stau pînă cînd mor acasă de Coronavirus. În perioada stării de urgenţă, dacă cineva, depistat cu Coronavirus, murea din cauza altor boli, el era trecut automat ca mort de Coronavirus. Acum omul moare acasă de Coronavirus, dar nimeni nu-l mai trece în statistici mort de Coronavirus.

Şi astfel pe fondul numărului tot mai mic de testări, se creează o atmosferă de relaxare totală. Atmosfera e creată şi întreţinută tot prin manipulare. Aceleaşi instrumente sînt puse la lucru de către presă, manifestîndu-se, ca şi în vară, ca slugă miluită a Puterii, pentru a crea şi întreţine atmosfera de relaxare totală.

Au dispărut reportajele de la Terapie intensivă cu accent pe dramatismul împărtăşit atît de doctori, cît şi de pacienţi. Vedetele nu se mai îmbolnăvesc, şi dacă o fac, nu mai sînt cultivate cu suspinele despre încercările prin care trec sau au trecut. În vară studiourile erau bîntuite de alarmele trase de Cioclii Apocaliptici. Acum studiorile sînt bîntuite de vestitorii Învierii ca urmare a miraculosului vaccin, cel care vorba lui Virgil Musta, e atît de eficient, încît după ce-l faci, nu mai mori niciodată.

 În vară presa punea la zid pe cei care aveau îndoieli în legătură cu Pericolul întruchipat de Pandemie. Acum sînt puşi la zid cei care au îndoieli în legătură cu eficacitatea vaccinului.

 N-ar fi nimic grav dacă presa ar întreţine această atmosferă de relaxare acţionînd în chip independent. Din nefericire, ca şi în vară, presa transpune în practică – voluntar sau nu – politica Puterii”.

 

NOTĂ: Acest editorial este preluat integral de pe cristoiublog.ro

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici