- Home
- Editorialiștii
- (04.09.2020, 07:42)
- Gabriela Antoniu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ion Cristoiu: Klaus Iohannis s-a grăbit să minimalizeze accidentul nu atît de dragul lui Lucian Bode, cît mai ales de dragul lui Lucian Pahonţu
- Ion Cristoiu: Accidentul ministrului Bode a avut loc în 30 august 2020. Demnitarii sînt obligaţi prin fişa postului să dea seamă în faţa poporului. De duminică pînă acum au trecut cinci zile în care în spaţiul public s-a discutat intens despre accident.
- Ion Cristoiu: SPP era obligat să dea imediat un Comunicat. N-a făcut-o. Abia miercuri, la trei zile de la eveniment, SPP a catadicsit să se explice opiniei publice. Textul uneşte într-o sinteză unică prostia cu aroganţa
- Ion Cristoiu: Dosarul accidentului a fost luat de Gabriela Scutea de la Parchetul Militar Bucureşti pentru a fi dat Parchetului Militar Central. De ce? Pentru că dosarul vizează pe şoferul SPP, subordonatul lui Lucian Pahonţu, şeful SPP şi omul bun la toate al lui Klaus Iohannis, inclusiv la spionarea demnitarilor
Urmărește
5397 afișări
Ion Cristoiu
Publicistul Ion Cristoiu remarcă lipsa oricărei reacţii sau explicaţii a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, despre accidentul în care a fost implicat la 30 august, şi pentru care au intervenit alţi “avocaţi”, precum Raluca Turcan şi preşedintele Iohannis, şeful statului intervenind nu de dragul corectitudinii, ci pentru că a fost întrebat şi pentru a-i lua apărarea şefului SPP, Lucian Pahonţu. Redăm integral editorialul publicat pe cristoiublog.ro:
„Duminică, 30 septembrie 2020, în timp ce circula de la Vâlcea la Piteşti maşina în care se afla ministrul Transporturilor Lucian Bode a intrat pe contrasens în mod voit, folosind semnalele acustice şi luminoase de tip Daţi-vă la o parte că trecem Noi! şi a lovit un autoturism care circula în mod regulamentar. O pasageră din autovehiculul care circula în mod regulamentar a fost rănită. Ştirii de Breaking News presa îi adaugă aceste amănunte:
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Cu ce variante merg PSD şi PNL la consultările de la Cotroceni
-
Războiul din Ucraina. Rusia anunţă că a doborât 42 de drone ucrainene în timpul nopţii
<Un motociclist aflat în trafic a filmat maşina oficialului în timp ce depăşea o coloană de maşini aflate în trafic, pe linie continuă şi a făcut publice imaginile. El a surprins şi momentul în care este depăşit de maşina oficială, auzindu-se zgomot de sirenă. Autoturismul a depăşit maşină după maşină, pe linie continuă, pe un pod, cel mai probabil în localitate. Maşina în care se afla Bode a mers şi pe contrasens, tot pe pod şi tot pe linie continuă.>
Mai toată lumea a raportat cazul la cel al lui Gigină din 2015. Ca şi în cazul lui Gabriel Oprea, şi în cel al lui Lucian Bode ministrul se afla pe bancheta din spate. Da, dar în timp ce în cazul Gigină Gabriel Oprea s-a putut scuza că n-a ştiut de decizia luată de şeful alaiului de a iuţi viteza, încălcînd astfel regulile de circulaţie, în cazul lui Lucian Bode nu există nici o scuză. Ministrul a văzut cum maşina o ia pe contrasens, încălcînd minute în şir regulile de circulaţie şi a auzit semnalele acustice. Dacă nu i-a zis el şoferului să se grăbească atunci mai mult ca sigur nici nu i-a spus să conducă respectînd regulile şi mai ales fără spectacolul mersului cu girofar.
Ca urmare a acestui incident au avut loc următoarele reacţii semnificative:
1. USR a cerut explicaţii printr-un Comunicat de presă:
<Accidentul rutier în care a fost implicat ministrul Transporturilor Lucian Bode ridică multe semne de întrebare. USR cere ministrului liberal să explice public care era urgenţa de a se deplasa cu semnalizare acustică şi luminoasă pe drumurile publice şi dacă a respectat legea.>
De 30 de ani în România se discută despre obiceiul oricărui neica nimeni ajuns demnitar de a folosi girofarul. Numai eu am scris o camionetă de texte pamfletare despre Ciocoii cu girofar. La acest obicei ciocoiesc s-a renunţat în urma presiunilor din partea opiniei publice. Iată-l reluat cu brio de un demnitar PNL. Din acest punct de vedere nu putem decît fi de acord cu Comunicatul USR care spune:
<USR consideră că este inadmisibil dacă tocmai ministrul Transporturilor nu a respectat legea şi a încercat să scape de cozile interminabile de pe drumul naţional Sibiu-Vâlcea-Piteşti, folosind fără justificare girofarul, ca un sindrom al vechii clase politice de care România trebuie să se elibereze.>
2. Accidentul a avut loc în 30 august 2020. Demnitarii sînt obligaţi prin fişa postului să dea seamă în faţa poporului. De duminică pînă acum au trecut cinci zile. Cinci zile în care în spaţiul public s-a discutat intens despre accident. Chiar preşedintele Klaus Iohannis a fost întrebat la conferinţa de presă şi nu oricum, ci în chip insistent. Principalul personaj al întîmplării n-a dat nici acum vreo explicaţie opiniei publice. Fireşte în numele lui a vorbit avocatul Klaus Iohannis, întîmplător şi preşedintele României. Nu e însă suficient. Dacă preşedintele a sugerat că ştie împrejurările de la Lucian Pahonţu, Raluca Turcan, colega de guvern şi de partid a lui Lucian Bode nu ne-a spus de unde ştie că ministrul dormea pe bancheta din spate. Distinsa l-a apărat astfel miercuri seara la TVR. Lucian Bode e ditamai bărbatul. De ce nu se explică el şi apelează la Zîna bună care e Raluca Turcan? Şi de unde ştia Raluca Turcan ce făcea ministrul? I-a plîns ministrul pe umăr?
3. SPP era obligat să dea imediat un Comunicat. N-a făcut-o. Abia miercuri, la trei zile de la eveniment, SPP a catadicsit să se explice opiniei publice. Textul uneşte într-o sinteză unică prostia cu aroganţa:
<Un autoturism al Serviciului de Protecţie şi Pază, aflat în misiune, cu semnalele acustice şi luminoase pornite conform legii, a fost implicat într-un accident pe DN7, în judeţul Argeş. Maşina, condusă de un angajat SPP, se deplasa pe acest drum în condiţii de trafic extrem de aglomerat, iar în zona localităţii Drăganu, a intrat în coliziune cu un alt autoturism. În urma impactului doar angajatul SPP a avut nevoie de investigaţii medicale, starea lui de sănătate fiind bună. Serviciul de Protecţie şi Pază regretă disconfortul creat participanţilor la trafic>
De ce şi-a permis SPP o asemenea sfidare a opiniei publice?
Pentru că se ştie apărat de Klaus Iohannis. La conferinţa de presă de miercuri, 2 septembrie 2020, preşedintele l-a apărat pe Lucian Bode:
<Nu cred că trebuie să îşi dea demisia ministrul Bode. Din informaţiile mele, ministrul a stat pe banchetă, în spate. La Bode nu a fost vorba de o coloană, ministrul s-a deplasat cu maşina pusă la dispoziţie de SPP>.
Aşa cum se arată pe cristoiublog.ro în octombrie 2015, Klaus Iohannis aborda altfel astfel de incidente:
<Am avut o discuţie în cursul serii şi l-am sfătuit pe Gabriel Oprea să îşi dea demisia.>
Cu Lucian Bode n-a avut nici o discuţie. Nici măcar una în care să-l întrebe de ce trebuia să alerge pe şosele apelînd la năravul ciocoiesc al folosirii girofarului. Cu toate acestea a ţinut să sublinieze că Lucian Bode nu trebuie să-şi dea demisia, d-apoi să mai fie demis.
Am fost convins ca mulţi alţii că preşedintele a sărit în apărarea lui Lucian Bode. Pînă am citit în presă că dosarul accidentului a fost luat de Gabriela Scutea de la Parchetul Militar Bucureşti unde intrase pe mîini nu tocmai sigure pentru a fi dat Parchetului Militar Central. De ce? Pentru că dosarul vizează pe şoferul SPP. Şoferul e însă subordonatul lui Lucian Pahonţu, şeful SPP şi omul bun la toate al lui Klaus Iohannis, inclusiv la spionarea demnitarilor. Preşedintele s-a dat peste cap să minimalizeze accidentul nu de dragul lui Lucian Bode, ci de dragul lui Lucian Pahonţu”.
NOTĂ: Acest editorial este preluat integral de pe cristoiublog.ro
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe