- Home
- EUPrimar
- BUCUREŞTI, (29.10.2019, 07:31)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
#euprimar Cea mai modernă gară din România: O clădire din 1910, transformată de o investiţie de 334 de milioane de lei - FOTO
Cea mai modernă gară din România se află în Arad. O investiţie de peste 330 de milioane de lei a făcut din clădirea construită în 1910 şi întregul complex cel mai modern loc de pe calea ferată românească. Urmează un material din campania #euprimar.
Urmărește
24242 afișări
#euprimar Cea mai modernă gară din România: O clădire din 1990, transformată de o investiţie de 330 de milioane dei
Gara din Arad a fost modernizată şi extinsă în urma unei investiţii de 334 de milioane de lei cu fonduri europene. Lucrările au început în anul 2012 şi au fost finalizate patru ani mai târziu, în cadrul unui proiect de modernizare a liniei de cale ferată pe Tronsonul 1: Frontiera – Curtici – Arad – Km 614, care face parte din coridorul feroviar pan-european.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Alegerile prezidenţiale au fost contestate la CCR. Se cere anularea primului tur
-
Rusia foloseşte bombardiere transferate din Ucraina în 1999
-
CCR se reuneşte joi pentru a decide în privinţa cererilor de anulare a prezidenţialelor
-
Trupele israeliene au deschis focul în Liban la câteva ore după începerea armistiţiului
Proiectul a avut ca scop îmbunătăţirea unui tronson de 41,185 km pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h. Valoarea totală a lucrărilor doar pe acest tronson, în lungime de 41 de kilometri, din care face parte şi Gara Arad, a fost de 1,38 de miliarde de lei, dintre care aproape 702 milioane de lei au reprezentat fonduri europene nerambursabile, iar diferenţa a fost acoperită de la bugetul de stat.
Astfel, Ministerul Transporturilor informa, la inaugurarea lucrărilor, că în gara din Arad a fost reabilitat peronul existent din faţa clădirii de călători şi s-au realizat trei noi peroane intermediare. De asemenea, în staţia Arad accesul la peroane se face pe o pasarelă pietonală supraterană nouă care se desprinde din holul central al clădirii de călători. Pasarelă a fost dotată cu toate facilităţile pentru călători şi pentru persoanele cu mobilitate redusă: lifturi, scări rulante şi marcaje speciale.
Tot în Gara Arad a fost construită o clădire pentru mentenanţă, care cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive şi magazii. De asemenea, a fost modernizat un centru de management al traficului feroviar.
Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraş în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.
Staţia de cale ferată Arad este un nod de cale ferată important, asigurând legături feroviare cu nord-vestul României spre Oradea, Satu Mare, Baia Mare, cu sud-vestul ţării spre Timişoara, Turnu Severin şi Serbia şi cu linii feroviare cu trafic local spre Nădlac, Brad, Sântana.
Din punct de vedere al complexităţii – număr de linii, număr de schimbătoare de cale, ramificaţii, instalaţii de semnalizare – staţia Arad este printre cele mai mari din estul Europei, având în exploatare o lungime desfăşurată de aproximativ 35 kilometri de linie de cale ferată şi 146 de schimbătoare de cale.
Citește pe alephnews.ro: Călin Georgescu și soția sa, Cristela Georgescu, s-au adresat criticilor: „Nu putem să stăm în genunchi decât în fața lui Dumnezeu”
Citește pe www.zf.ro: Ce legătură este între Călin Georgescu, Asociaţia Română a Clubului de la Roma, Mugur Isărescu, BNR
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: HOROSCOP 29 octombrie 2019: Schimbări în viaţa profesională şi sentimentală pentru patru zodii Fixe
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Milionarul se însoară cu nepoata fostei soții. Cum arată femeia care i-a luat mințile
PROSPORT.RO
Care este numele real al Elenei Lasconi? Puțini sunt cei care știu ce scrie în buletinul ei
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe