Câteva publicaţii locale de ştiri au scris că anumite companii le-au „interzis” angajatelor să poarte ochelari din diferite motive.
Printre aceste companii se numără şi câteva lanţuri comerciale care ar fi spus că angajatele care poartă ochelari lasă o „impresie rece” clienţilor.
Relatările presei au provocat discuţii aprinse pe reţelele de socializare din Japonia, scrie BBC News.
Canalul de televiziune Nippon, precum şi publicaţia Business Insider, au fost printre publicaţiile care au relatat pe această temă, jurnaliştii investigând modul în care companiile din diferite industrii interzic femeilor să poarte ochelari.
Firmele invoacă motive de siguranţă pentru angajatele companiilor aeriene, în timp ce companiile din sectorul de beauty susţin că, din cauza ochelarilor, machiajul angajatelor nu poate fi văzut cum trebuie.
Practicile controversate ale companiilor au provocat dezbateri aprinse pe reţelele de socializare, hashtag-ul „glasses are forbidden” devenind în scurt timp viral în Japonia.