- Home
- Externe
- SAN FRANCISCO, (10.07.2013, 18:05)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ACCIDENTUL de la San Francisco: Dispozitivul "pilot-automat" al avionului Asiana nu funcţiona corespunzător
Piloţii care conduceau avionul prăbuşit pe aeroportul din San Francisco le-au spus anchetatorilor că dispozitivul de pilotare automată nu a menţinut viteza setată pentru aterizare, relatează ziarul Los Angeles Times.
Urmărește
1617 afișări
ACCIDENTUL de la San Francisco: Dispozitivul "pilot-automat" al avionului Asiana nu funcţiona corespunzător (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Piloţii companiei Asiana au declarat că au setat viteza de 137 de noduri (aproximativ 255 de kilometri pe oră). Însă dispozitivul nu a menţinut această viteză, susţin piloţii, citaţi de LA Times.
Această situaţie nu îi exonerează pe cei doi piloţi, întrucât ei ar fi trebuit să observe şi să corecteze eventuala traiectorie eronată a avionului.
Unul dintre piloţii aflaţi la bordul avionului prăbuşit la San Francisco a lansat avertismente în ultimul minut dinaintea impactului, dar acestea au fost ignorate, relatează presa sud-coreeană. Surse din cadrul Ministerului sud-coreean al Transporturilor au confirmat că unul dintre piloţi - Bong Dong Won - a lansat avertismente privind altitudinea prea joasă în ultimul minut dinaintea prăbuşirii. Dacă avertismentele sale ar fi fost luate în considerare, avionul nu s-ar fi lovit de sol la limita pistei aeroportului din San Francisco.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Războiul din Ucraina, ziua 1034. Zelenski cere diplomaţilor să modeleze opinia publică din străinătate cu privire la aderarea Ucrainei la NATO / Trump aşteaptă o întâlnire cu Putin pentru a încheia războiul
-
Retrospectivă 2024. Cele mai importante 10 evenimente din piaţa de capital: maxime istorice, finanţări record prin Fidelis, schimbări la ASF, vânzări din partea fondurilor de pensii, şocuri politice şi volatilitate
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
Însă ceilalţi doi piloţi - Lee Kang Kuk şi instructorul Lee Jung Min - se pare că nu au ţinut cont de avertismentele lui Bong, scrie ziarul Joongang.
Pilotul care a prăbuşit avionul companiei Asiana pe aeroportul din San Francisco era încă în perioada de pregătire pentru obţinerea licenţei speciale pentru avioane de tip Boeing 777, el fiind supravegheat de un instructor. Lee Kang-kuk, unul dintre cei patru piloţi aflaţi la bordul avionului, era încă în perioada de pregătire pentru obţinerea licenţei speciale (rating-ului) pentru avioane de tip Boeing 777. El avea doar 43 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă şi era sub atenta supraveghere şi îndrumare a unui instructor de zbor care ar fi trebuit să evite orice incident, precizează compania Asiana Airlines. Aceasta era prima încercare a pilotului de aterizare cu un avion de tip Boeing 777 pe aeroportul din San Francisco. Pilotul tranzitase acest aeroport de alte 29 de ori, conducând alte tipuri de aeronave. În total, Lee Kang-kuk avea aproape 10.000 de ore de zbor.
Potrivit primelor elemente ale anchetei, avionul s-a încadrat prea jos la aterizare şi avea o viteză inferioară celei recomandate în acea situaţie - 137 de noduri (255 de kilometri pe oră). Cu două secunde înainte de impactul cu balustrada de beton de la capătul pistei, pilotul şi instructorul au încercat să corecteze traiectoria greşită a aeronavei prin accelerare şi creşterea altitudinii, însă avionul s-a izbit de sol.
Accidentul s-a soldat cu doi morţi şi peste 180 de răniţi. În total, la bordul aeronavei erau peste 300 de persoane.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 07:03
-
ieri, 23:10