- Home
- Externe
- SAN FRANCISCO, (12.07.2013, 07:51)
- Iuliana Enache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ACCIDENTUL de la San Francisco: Piloţii nu au discutat despre viteza prea mică a avionul decât în ultimul moment
Piloţii zborului Asiana 214, care s-a prăbuşit la San Francisco la sfârşitul săptămânii trecute, nu au început să discute despre viteza prea mică a avionului decât în ultimele secunde dinaintea accidentului, au anunţat joi autorităţile americane.
Urmărește
373 afișări
ACCIDENTUL de la San Francisco: Piloţii nu au discutat despre viteza prea mică a avionul decât în ultimul moment (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Nu există nicio menţionare a vitezei până cu aproximativ nouă secunde înainte de impact", a declarat Deborah Hersman, directoarea agenţiei americane pentru securitatea transporturilor (NTSB), după ascultarea conversaţiilor din interiorul carlingii, înregistrate de cutia neagra.
Primele elemente ale anchetei au stabilit că aeronava, a cărei prăbuşire la aterizare a provocat moartea a două persoane şi rănirea altor 182, avea o viteză prea mică şi o altitudinea prea scăzută în apropierea aeroportului din San Francisco.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Alegeri prezidenţiale 2024, primul tur. Unde se pune ştampila şi cum arată buletinul de vot
Hersman a amintit că piloţii au cerut de două ori - cu trei secunde şi cu o secundă şi jumătate înainte de impact - autorizaţia de a evita aterizarea şi de a lua altitudine. Cele două cereri au fost formulate de piloţi diferiţi, a precizat ea.
Mai mulţi experţi au subliniat că decizia de a accelera a fost luată mult prea târziu.
Pilotul care se ocupa de aterizare şi care era în curs de calificare pe aeronava Boeing 777 şi copilotul său, instructorul, care era pentru prima dată formator pe un astfel de zbor, nu au folosit aparatele de pilotaj automat. Acestea din urmă nu prezentau nicio anomalie, potrivit NTSB.
Datele furnizate de cutiile negre arată că nu a fost "nicio funcţionare anormală a pilotului automat, a directorului de zbor sau a auto-manetelor", a subliniat Hersman.
Ea a vorbit, de asemenea, despre informaţiile din presă cu privire la eventuala orbire a pilotului de către o lumină puternică.
Pilotul Lee Kang-Kuk a declarat "că a observat un punct luminos care putea fi o reflectare a soarelui, dar nu era sigur", a declarat ea.
"Sursa de lumină era chiar în faţa avionului, dar nu pe pista de aterizare (...). (Pilotul) a declarat că nu crede că această lumină i-ar fi afectat vederea, deoarece a putut vedea instrumentele de control al zborului (...). Niciunul dintre piloţi nu a menţionat această lumină în timpul discuţiilor", a adăugat ea.
Zborul 214 Asiana Airlines, a doua companie sud-coreeană ca mărime, s-a prăbuşit sâmbătă pe aeroportul din San Francisco după ce coada aparatului a lovit un dig ce separa pista de aterizare de apa golfului.
Două adolescente chineze au decedat în acest accident.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Motivul real pentru care Silviu Prigoană și-a botezat primii copii Honorius, Silvius și Maximus
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe