ACCIDENTUL de la San Francisco: Piloţii nu au discutat despre viteza prea mică a avionul decât în ultimul moment

Piloţii zborului Asiana 214, care s-a prăbuşit la San Francisco la sfârşitul săptămânii trecute, nu au început să discute despre viteza prea mică a avionului decât în ultimele secunde dinaintea accidentului, au anunţat joi autorităţile americane.

Urmărește
373 afișări
Imaginea articolului ACCIDENTUL de la San Francisco: Piloţii nu au discutat despre viteza prea mică a avionul decât în ultimul moment

ACCIDENTUL de la San Francisco: Piloţii nu au discutat despre viteza prea mică a avionul decât în ultimul moment (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Nu există nicio menţionare a vitezei până cu aproximativ nouă secunde înainte de impact", a declarat Deborah Hersman, directoarea agenţiei americane pentru securitatea transporturilor (NTSB), după ascultarea conversaţiilor din interiorul carlingii, înregistrate de cutia neagra.

Primele elemente ale anchetei au stabilit că aeronava, a cărei prăbuşire la aterizare a provocat moartea a două persoane şi rănirea altor 182, avea o viteză prea mică şi o altitudinea prea scăzută în apropierea aeroportului din San Francisco.

Hersman a amintit că piloţii au cerut de două ori - cu trei secunde şi cu o secundă şi jumătate înainte de impact - autorizaţia de a evita aterizarea şi de a lua altitudine. Cele două cereri au fost formulate de piloţi diferiţi, a precizat ea.

Mai mulţi experţi au subliniat că decizia de a accelera a fost luată mult prea târziu.

Pilotul care se ocupa de aterizare şi care era în curs de calificare pe aeronava Boeing 777 şi copilotul său, instructorul, care era pentru prima dată formator pe un astfel de zbor, nu au folosit aparatele de pilotaj automat. Acestea din urmă nu prezentau nicio anomalie, potrivit NTSB.

Datele furnizate de cutiile negre arată că nu a fost "nicio funcţionare anormală a pilotului automat, a directorului de zbor sau a auto-manetelor", a subliniat Hersman.

Ea a vorbit, de asemenea, despre informaţiile din presă cu privire la eventuala orbire a pilotului de către o lumină puternică.

Pilotul Lee Kang-Kuk a declarat "că a observat un punct luminos care putea fi o reflectare a soarelui, dar nu era sigur", a declarat ea.

"Sursa de lumină era chiar în faţa avionului, dar nu pe pista de aterizare (...). (Pilotul) a declarat că nu crede că această lumină i-ar fi afectat vederea, deoarece a putut vedea instrumentele de control al zborului (...). Niciunul dintre piloţi nu a menţionat această lumină în timpul discuţiilor", a adăugat ea.

Zborul 214 Asiana Airlines, a doua companie sud-coreeană ca mărime, s-a prăbuşit sâmbătă pe aeroportul din San Francisco după ce coada aparatului a lovit un dig ce separa pista de aterizare de apa golfului.

Două adolescente chineze au decedat în acest accident.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici