„Explorăm posibilitatea implementării unei infrastructuri cu capacitatea de a transporta până la un milion de barili pe zi, însă cererea pe piaţă este mult mai mare”, a declarat administratorul canalului, Ricaurte Vasquez, într-un interviu pentru Reuters.
Japonia este considerată un potenţial client de top pentru gazul provenind din SUA având în vedere că este unul dintre cei mai mari utilizatori de GPL din lume, folosind combustibilul pentru uz casnic şi industrial.
„Satisfacerea cererii tot mai mari de gaze prin Panama este o prioritate de prim rang, dar şi o provocare extrem de complexă”, a mai spus Vasquez care a adăugat că studiile iniţiale arată o capacitate de transport de gaz prin Panama de până la 2 milioane de barili pe zi în următorii 10 ani.
O decizie finală privind acest proiect este aşteptată în următoarele 12 luni.
Potrivit Reuters, Canalul are deja alocate investiţii de 8 miliarde de dolari pentru proiecte de infrastructură şi sustenabilitate pe parcursul următorului deceniu.
Planurile vin pe fondul tensiunilor crescânde între SUA şi Panama, alimentate de afirmaţiile preşedintelui american Donald Trump privind o posibilă revendicare a Canalului Panama.
În ciuda opoziţiei preşedintelui panamez Jose Raul Mulino, Washingtonul a salutat recenta achiziţie, de către compania americană BlackRock, a majorităţii activelor portuare deţinute în zonă de conglomeratul din Hong Kong CK Hutchison.