- Home
- Externe
- PARIS, (25.07.2013, 14:08)
- Gaidau Ion
AFP: Cele mai grave accidente de tren produse în Europa. TRAGEDIA din SPANIA, printre cele mai sângeroase din ultimii 40 de ani
Accidentul feroviar care a avut loc miercuri de la Santiago de Compostela, în nord-vestul Spaniei, soldat cu cel puţin 77 de morţi şi 140 de răniţi, este unul dintre cele mai sângeroase din ultimii aproximativ 40 de ani, relatează AFP.
Urmărește
1869 afișări
AFP: Cele mai grave accidente de tren produse în Europa. TRAGEDIA din SPANIA, printre cele mai sângeroase din ultimii 40 de ani (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Această catastrofă este una dintre cele mai grave produse vreodată în Spania. În 1944, o coliziune între un tren care asigura o legătură Madrid-Galicia şi o locomotivă s-a soldat cu sute de morţi. În 1972, 77 de persoane au fost murit în urma deraierii unui tren între Cadiz şi Sevilla (Andaluzia).
2010
- 12 octombrie: Ucraina - 45 de morţi în coliziunea dintre un tren şi un autocar, la Marganeţ (centru-est).
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
După un an şi două luni, marinarul român răpit de rebelii Houthi în Yemen a fost eliberat
-
Kelemen Hunor dezvăluie cum a ajuns Crin Antonescu pe lista scurtă pentru prezidenţiale
-
Trump vrea războiul din Ucraina încheiat în următoarele 100 de zile şi îl avertizează pe Putin: O putem face pe calea uşoară sau pe calea grea - şi calea uşoară este întotdeauna mai bună
2006
- 23 ianuarie: Muntenegru - 47 de morţi şi peste 200 de răniţi în urma deraierii unui tren în apropiere de Podgoriţa (sud).
1998
- 3 iunie: Germania - 101 morţi şi 88 de răniţi la Eschede (nord) în urma deraierii unui InterCity Express (ICE) care asigura legătura între Munchen (sud) şi Hamburg (nord). Acesta a fost cel mai grav accident produs în Germania începând din 1945 (102 morţi în apropiere de Munchen).
1992
- 3 martie: Rusia - 41 de morţi şi 16 răniţi după ce expresul Riga-Moscova a lovit un tren de marfă în apropiere de Tver (nord-vest).
1989
- În cursul nopţii de 3 spre 4 iunie: Uniunea Sovietică - 645 de morţi, dintre care 181 de copii, într-o explozie de gaz urmată de un incendiu în gara Aşa-Ufa (1.200 de kilometri est de Moscova) în momentul intersectării a două trenuri.
1988
- 4 iunie: Uniunea Sovietică - Aproape 100 de morţi şi peste 200 de răniţi în explozia unor vagoane ce transportau explozivi, la Arzamas, oraş situat la 500 de kilometri est de Moscova.
- 27 iunie: Franţa - 56 de morţi şi tot atâţia răniţi la Paris în urma coliziunii a două trenuri în Gara Lyon.
1987
- 7 august: Uniunea Sovietică - 106 morţi în coliziunea dintre un tren de pasageri şi un convoi de marfă în Gara Kamenskaia, în apropiere de Rostov-pe-Don (sud-vestul Rusiei).
1986
- 6 noiembrie: Uniunea Sovietică - Aproximativ 40 de morţi în urma coliziunii dintre două trenuri de călători în apropiere de Gara Koristovka, la 200 de kilometri sud de Kiev (Ucraina).
1985
- 11 septembrie: Portugalia - Aproximativ 50 de morţi şi 145 de răniţi, potrivit unui bilanţ oficial, în coliziunea frontală a două trenuri în apropiere de Mangualde (80 de kilometri sud-est de Porto)
- 31 august: Franţa - 43 de morţi şi 37 de răniţi în deraierea unui tren urmată de o coliziune cu un alt tren la Argenton-sur-Creuse (Indre).
1980
- 19 august: Polonia - 69 de morţi în urma coliziunii a două trenuri în regiunea Torun (nord-vest de Varşovia).
1979
- 13 septembrie: Iugoslavia - 60 de morţi şi 116 răniţi în coliziuna expresului Belgrad-Skopje cu un tren de marfă.
1978
- 15 aprilie: Italia - 50 de morţi şi o sută de răniţi în coliziunea unui tren care asigura legătura între Lecce şi Milano cu rapidul Veneţia-Roma, la sud de Bologna (nord-est).
1975
- 8 iunie: Republica Federală Germania - 40 de morţi şi 108 de răniţi în urma unei ciocniri violente a două trenuri în Bavaria (sud-est).
1974
- 30 august: Iugoslavia - 153 de morţi în urma coliziunii a două trenuri în apropiere de Zagreb.
1972
- 16 iunie: Franţa - 108 morţi şi 111 răniţi în timpul prăbuşirii unui tunel peste două trenuri, la Vierzy (Aisne).
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Trump vrea războiul din Ucraina încheiat în 100 de zile. Cum este afectată România de înghețarea liniei frontului
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe