Air France a înregistrat mai multe incidente de măsurare a vitezei la avioane A330-340

"Un număr semnificativ de incidente" în legătură cu calculatoarele de viteză au avut loc la avioane Airbus A330-340 ale companiei Air France, preciza o notă internă din noiembrie 2008, care coroborează informaţiile furnizate sâmbătă de compania aeriană franceză.

Urmărește
48 afișări
Imaginea articolului Air France a înregistrat mai multe incidente de măsurare a vitezei la avioane A330-340

Air France a înregistrat mai multe incidente de măsurare a vitezei la avioane A330-340 (Imagine din arhiva Mediafax Foto/AFP)

"Un număr semnificativ de incidente" în legătură cu "anomalii memometrice", adică la sondele Pitot care permit controlul vitezei avioanelor, "au avut loc pe curse de croazieră la (avioanele) noastre A330-340", se arată în nota adresată piloţilor de aeronave A330-340 ale companiei Air France, datată la 6 noiembrie 2008.

Aceste incidente au condus la întocmirea a şase rapoarte de securitate (ASR, Air Safety Report), potrivit notei.

Biroul de Anchetă şi de Analize (BEA), însărcinat cu ancheta asupra securităţii zborului AF 447, dispărut la 1 iunie între Rio şi Paris, dezvăluia vineri "o incoerenţă a vitezelor măsurate" de aceste sonde, fără a putea să o explice sau să facă o legătură cu pene de sistem, detectate de asemenea.

În ziua următoare, Air France a anunţat într-un comunicat că a observat începând din mai 2008 "incidente privind pierderea de informaţii anemometrice pe curse de croazieră la aeronave A330 şi A340".

Aceste incidente au determinat compania să accelereze programul său de înlocuire a sondelor Pitot pe aceste avioane A330 şi A340 începând de la 27 aprilie, "fără (ca acest lucru să sugereze) o legătură" cu accidentul zborului AF 447, potrivit comunicatului.

În nota internă a Air France, intitulată "info OSV" (pentru ofiţerul de securitate al zborurilor) şi adresată piloţilor săi în 2008 se anunţă pierderi în indicaţiile de viteză ("pierderi de indicaţii anemometrice") şi mai multe alerte care decurg din aceasta ("numeroase mesaje ECAM" şi "alarme de configurare").

Doi piloţi ai companiei, care au preferat să îşi păstreze anonimatul, au confirmat autenticitatea documentului procurat de AFP. Potrivit unuia dintre ei, această notă "arată că Air France cunoştea încă din noiembrie 2008 problemele care par să explice catastrofa zborului AF 447".

Conform notei de două pagini, incidentele inventariate au avut loc într-un context implicând "zona de jivraj" sau "turbulenţe" slabe, moderate sau puternice.

Nota descrie ulterior "anomaliile" constatate, şi anume indicaţii eronate de viteză, viteze diferite indicate pe ecranele comandantului de bord şi cele al copilotului, deconectarea pilotului automat, anunţarea pierderii vitezei etc.

Aeronavele A330 sunt dotate cu trei sonde Pitot. Amplasate în faţa avionului, aceste sonde calculează presiunea "dinamică", adică presiunea la care avionul este supus la traversarea aerului, care permite calcularea vitezei aparatului.

"Viteza avionului este una dintre valorile fundamentale pentru pilotarea unui avion. Ea îl face să zboare. Ea determină echilibrul aerodinamic al acestuia", a explicat sâmbătă Patrick Magisson, membru al Comitetului tehnic al Sindicatului Piloţilor de Linie (SNPL).

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici