- Home
- Externe
- SYDNEY, (06.03.2015, 14:53)
- Ioana Bojan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ: Dispariţia avionului MH370, la 8 martie 2014, rămâne unul dintre marile mistere ale aviaţiei
Dispariţia avionului MH370 al companiei Malaezia Airlines, la 8 martie 2014, continuă să fie unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei şi să genereze dezbateri aprinse şi teorii dintre cele mai bizare.
Urmărește
1947 afișări
ANALIZĂ: Dispariţia avionului MH370, la 8 martie 2014, rămâne unul dintre marile mistere ale aviaţiei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Deşi a trecut un an, cea mai amplă operaţiune de căutare din istoria aviaţiei nu a reuşit să clarifice dispariţia avionului Boeing 777-200, care avea la bord 227 de pasageri şi 12 membri ai echipajului, relatează agenţia germană DPA.
Avionul decolase de pe aeroportul din Kuala Lumpur şi urma să aterizeze la Beijing, dar la mai puţin de o oră după decolare, contactul cu echipajul s-a întrerupt. "Noapte bună trei şapte zero malaezian" au fost ultimele cuvinte auzite din cabină şi niciun semnal de alertă nu a fost transmis.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Războiul din Ucraina, ziua 1034. Zelenski cere diplomaţilor să modeleze opinia publică din străinătate cu privire la aderarea Ucrainei la NATO / Trump aşteaptă o întâlnire cu Putin pentru a încheia războiul
-
Retrospectivă 2024. Cele mai importante 10 evenimente din piaţa de capital: maxime istorice, finanţări record prin Fidelis, schimbări la ASF, vânzări din partea fondurilor de pensii, şocuri politice şi volatilitate
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
Analiza datelor de zbor a determinat autorităţile responsabile cu operaţiunea de căutare să creadă că avionul s-a îndreptat spre sudul Oceanului Indian, unde s-a prăbuşit.
Căutările pe apă şi pe uscat s-au concentrat iniţial pe ruta programată a aeronavei. Dar după câteva zile, analiza datelor de zbor a arătat că avionul ar fi deviat de la ruta obişnuită, astfel că eforturile de căutare s-au mutat din Marea Chinei de Sud spre strâmtoarea Malacca şi apoi într-o zonă din sudul Oceanului Indian.
Vietnamul, Malaezia, China, Thailanda, India, Australia, Noua Zeelandă şi Statele Unite au trimis nave şi aeronave pentru a susţine eforturile de căutare. Începând cu 30 martie 2014, căutările sunt conduse de un Centru comun de coordonare (JACC) cu sediul iniţial în Perth, transferat în prezent la Canberra.
Pentru că nu s-au găsit fragmente ale epavei la suprafaţă, eforturile de căutare s-au concentrat în ultimul an pe cercetarea fundului oceanului. Australia a alocat 90 de milioane de dolari australieni (70 de milioane de dolari americani) pe doi ani pentru căutarea avionului, dar Malaezia şi China contribuie de asemenea cu fonduri. Costul total al căutărilor ar putea ajunge la câteva sute de milioane de dolari, potrivit estimărilor presei.
Lipsa informaţiilor despre dispariţia cursei MH370 a generat unele dintre cele mai bizare teorii ale conspiraţiei despre unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei, precum şi o dezbatere aprinsă pe Internet, comentează Euronews.
De la argumente ştiinţifice până la cele mai stranii ipoteze, toate teoriile iau în considerare faptul că lipseşte o piesă din puzzle. Tim Clark, directorul companiei aeriene Emirates Airlines aprecia în noiembrie că unele informaţii sunt ţinute secrete, însă Guvernul malaezsian a negat ferm acest lucru.
Unele teorii menţionează deturnarea avionului, altele evocă o eroare tehnică sau de pilotaj. Scenariile merg însă mult mai departe, de la ideea că ar fi fost doborât în mod accidental, sau că zborul MH370 ar fi de fapt avionul MH17 doborât în iulie în Ucraina, până la varianta conform căreia a fost răpit de extratereştri sau de talibanii din Pakistan pentur a fi folosit în scopuri teroriste.
Nigel Cawthorne, autorul cărţii "Cursa MH370 Misterul" a scris că avionul ar fi putut fi doborât accidental în timpul unor exerciţii militare comune americano-thailandeze, în Marea Chinei de Sud.
Fostul director al companiei franceze Proteus Airlines, Marc Dugain, consideră că aeronava ar fi putut fi doborâtă de armata americană, de teama unui atentat asemănător celor de la 11 septembrie, care viza baza navală a SUA din insula Diego Garcia, situată în Oceanul Indian.
Fostul pilot şi expert CNN Jeff Wise speculează că MH370 ar putea fi intact şi s-ar afla în Rusia, după ce ar fi aterizat în Kazahstan în cadrul unui complot orchestrat de ruşi.
Un locotenent-general american în rezervă a lansat ideea că avionul ar fi fost deturnat şi dus în Pakistanul controlat de talibani, pentru a fi folosit la transportul armelor de distrugere în masă, necesare unui atac asupra Israelului. Ideea a fost susţinută de patronul de presă Rupert Murdoch, care a scris pe Twitter: "Poate nu prăbuşit, ci furat, efectiv ascuns, poate în Pakistan, ca ben Laden".
O altă variantă este că avionul MH370 ar fi de fapt cursa MH17, aparţinând tot companiei Malaysia Airlines, care a fost doborâtă în estul separatist al Ucrainei la 17 iulie 2014.
În fine, una dintre cele mai bizare teorii este că avionul ar fi fost răpit de extratereştri. Un sondaj CNN/ORC International efectuat la două luni după dispariţia cursei MH370 a arătat că aproape 10% dintre americani cred că extratereştri sau fiinţe dintr-o altă dimensiune au fost implicate în acest caz.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Povestea Malaysia Airlines. Câte avioane mai are compania care administra zborurile MH370 şi MH17, în care au murit 537 de oameni - FOTO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 07:50
Donald Trump a făcut o numire importantă în consiliul DOGE condus de Elon Musk
-
astăzi, 07:23
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1034. Zelenski cere diplomaţilor să modeleze opinia publică din străinătate cu privire la aderarea Ucrainei la NATO / Trump aşteaptă o întâlnire cu Putin pentru a încheia războiul