Anchetă preliminară împotriva unui conductor de tren implicat în accidentul mortal din Germania

Publicat: 01 02. 2011, 12:58
Actualizat: 06 11. 2012, 13:03

Parchetul din Magdeburg a afirmat că se bazează pe o mărturie şi pe elemente care sugerează că acest conductor nu a respectat un semnal de oprire, au precizat magistraţii şi poliţia într-un comunicat comun.

Accidentul s-a produs în condiţii de ceaţă sâmbătă seară, la ora locală 22.30 (23.30, ora României), la Hordorf, în apropiere de Magdeburg, unde un tren regional care transporta circa 50 de pasageri a lovit frontal un tren de marfă.

Accidentul a avut loc pe o linie ferată cu o singură cale de rulare, HarzElbeExpress, exploatată de Veolia Verkehr, filială a grupului francez de servicii Veolia.

Conductorul trenului regional şi nouă pasageri care se aflau în primul vagon au fost ucişi pe loc. Douăzeci şi trei de persoane au fost rănite, cele mai multe grav.

Cancelarul Angela Merkel s-a declarat „bulversată de acest grav accident” şi a adresat condoleanţe familiilor, duminică.

Germania a înregistrat mai multe accidente feroviare grave în ultimii ani. În 2006, un accident în care a fost implicat un tren experimental Transrapid s-a soldat cu moartea a 23 de persoane şi rănirea altor zece, în nord-vestul Germaniei, după ce garnitura, care circula cu 170 de kilometri/oră a intrat în coliziune cu un vehicul de întreţinere.

Cea mai gravă catastrofă feroviară produsă după 1945 a avut loc la 3 iunie 1998, când un tren InterCity Express care asigura legătura între Munchen şi Hamburg a lovit pilonul unui pod la Eschede, provocând moartea a 101 persoane şi rănirea altor 88.