„Nu s-a stabilit dacă şi în ce măsură date ale Deutsche Telekom au fost utilizate”, subliniază grupul într-un comunicat, amintind în acelaşi timp că a anunţat norme de securitate a datelor în 2008.
Deutsche Telekom recunoaşte că a fost „prejudiciată prin comisioane de mai multe milioane, cu informaţii datând din 2008”, dar, potrivit unui purtător de cuvânt, nu este vorba despre „un nou caz” de furt de date.
„Controalele au arătat (…) că parteneri au însărcinat fără autorizaţie centre de apel – în parte situate în afara Uniunii Europene – să obţină clienţi”, subliniază grupul, care a depus plângere în luna februarie. O anchetă condusă de Parchetul din Bonn este în curs de desfăşurare, relatează SpiegelOnline.
Potrivit cotidianului, sute de mii de date ale clienţilor au fost sustrase şi utilizate de parteneri şi administratori ai centrelor de apel în special din Turcia.
Aceste date au fost utilizate pentru a contacta clienţii şi a încheia contracte, permiţând celor vinovaţi de aceste fraude să încaseze comisioane de la Deutsche Telekom.
Pentru Manfred Balz, preşedinte pentru protecţia datelor în cadrul Deutsche Telekom, „nu este surprinzător” că „unele societăţi neserioase” fac dezvăluiri în presă, după intensificarea măsurilor de protecţie a datelor.
„Se închide robinetul furnizorilor care comit fraude şi acest lucru creşte presiunea în branşă”, a explicat el, într-un comunicat.