- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Aparatul Tupolev 154, considerat unul din cele mai bune avioane ale generaţiei sale
Avionul prezidenţial polonez, Tupolev Tu-154, este o aeronavă de mărime medie, creată în anii '60 în Uniunea Sovietică, fiind capabil să decoleze şi să aterizeze în condiţii extreme.
Aparatul Tupolev 154, considerat unul din cele mai bune avioane ale generaţiei sale (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Tupolev a fost considerat unul din cele mai bune avioane din generaţia sa, fiind principala aeronavă sovietică timp de câteva decenii.
Aeronava a fost exportată şi utilizată de 17 companii aeriene din afara Rusiei, precum şi de unele servicii militare aeriene non-ruse.
Tupolev rămâne principala aeronavă civilă în Rusia şi în alte state din fosta Uniune Sovietică. Avionul atinge o viteză de aproape o mie de kilometri pe oră, fiind unul din cele mai rapide aparate de zbor civile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Vîlceanu: PNL trebuie să-şi schimbe conducerea toată şi trebuie să plece de la guvernare imediat
-
Nicuşor Dan, uimit de rezultatul alegerilor: Vreau să înţeleg mecanismul
-
Lasconi: Promit că voi da totul pentru a mă ridica la aşteptările voastre
Capabil să decoleze şi să aterizeze în condiţii extreme, el funcţionează şi în apropiere de Polul Nord, unde aeroporturile nu au decât condiţii de siguranţă de bază.
Primul zbor cu un Tupolev Tu-154 a avut loc în 1968, el fiind introdus în circulaţie în 1972.
Principalele companii aeriene care utilizează Tupolevul sunt Iran Air Tours, KMV Avia (Rusia) şi Utair (Rusia).
Avionul a intrat în producţie limitată din 1998, iar în ianuarie 2010 principala companie aeriană a Rusiei, Aeroflot, a anunţat retragerea acestui tip de aeronavă din flota sa.
Cele trei motoare ale avionului Topolev sunt dispuse similar celor de la Boeing 727, însă aeronava este mai mare decât omologul său american.
La bordul avionului pot călători 128 de pasageri în dispunerea pe două clase de zbor, 164 de pasageri în dispunerea pe o singură clasă şi 180 de pasageri în condiţii de maximă densitate.
În ceea ce priveşte folosirea Tupolevului în scopuri militare, acesta este, în prezent, operat de Azerbaidjan, Bulgaria, China, Kazakhstan, Mongolia, Coreea de Nord, Rusia, Slovacia, Turkmenistan, Ucraina şi Uzbekistan.
De-a lungul anilor, au existat 63 de incidente aviatice în care a fost implicat Tupolevul, dintre care şase atentate teroriste sau militare şi 36 de accidente cu pierderi de vieţi omeneşti.
Totuşi, aparatele Tu-154 au un record de siguranţă, având în vedere şi istoria lor îndelungată, iar puţine accidente aviatice s-au petrecut din cauza unor defecţiuni tehnice.
Un avion Tupolev 154, la bordul căruia se află preşedintele polonez Lech Kaczynski, s-a prăbuşit, sâmbătă, la aterizarea pe aeroportul din Smolensk, în Rusia, a anunţat purtătorul de cuvânt al Ministerului polonez de Externe, Piotr Paszkowski.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:49
-
astăzi, 14:47
Numărul cabinetelor medicale de familie din rural este cu 51% mai mic decât în mediul urban