Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile: Planul CE privind motoarele „nu este raţional"

  • Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile contestă propunerea Comisiei Europene de interzicere a motoarelor cu ardere internă din 2035.
  • ACEA: „Interzicerea unei tehnologii nu este o soluţie raţională în acest stadiu"
Urmărește
1722 afișări
Imaginea articolului Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile: Planul CE privind motoarele „nu este raţional"

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile: Planul CE privind motoarele „nu este raţional"

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a condamnat vehement, miercuri, propunerea Comisiei Europene de interzicere din anul 2035 a fabricării de autoturisme dotate cu motoare având ardere internă, afirmând că planul „nu este raţional".

„Interzicerea unei tehnologii nu este o soluţie raţională în acest stadiu. Toate opţiunile, inclusiv motoarele termice foarte eficiente, cele hibrid şi vehiculele cu hidrogen, trebuie să joace un rol în tranziţia spre neutralitatea climatică", anunţă Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), conform Agenţiei France-Presse şi publicaţiei belgiene Business AM.

Comisia Europeană a propus, miercuri, un plan ambiţios privind reducerea poluării, care va afecta puternic sectorul auto, industria aviaţiei şi cea maritimă, o iniţiativă care va trebui să ajungă în Parlamentul European şi în Consiliul UE, dar care deja este contestată de Franţa şi Germania. Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene, crede că emisiile poluante trebuie reduse cu 55% până în 2030 şi propune măsuri severe pentru ca Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2050.

Astfel, Comisia Europeană a propus miercuri înăsprirea Sistemului UE de tranzacţionare a emisiilor poluante, reducerea drastică a emisiilor de dioxid de carbon în fermele agricole şi utilizarea energiilor regenerabile. În plus, Comisia Europeană vrea ca toate autoturismele şi vehiculele utilitare produse şi înmatriculate după anul 2035 să genereze emisii zero, adică să aibă motoare electrice. Camioanele par să nu fie vizate deocamdată în mod precis de planul ambiţios al Comisiei Europene. De asemenea, Comisia Europeană vrea reducerea poluării generate de avioane şi nave maritime. Pentru a intra în vigoare, ambiţiile Comisiei Europene vor trebui să primească aprobarea Parlamentului European şi Consiliului UE.

„Este vorba de o propunere toxică", a reacţionat eurodeputatul Pascal Canfin, membru al grupului Înnoim Europa şi preşedintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, citat de publicaţia Süddeutsche Zeitung.

Propunerile sunt contestate de Germania, Franţa, Spania şi Italia, care argumentează că impactul social al noilor măsuri riscă să genereze proteste de amploare de genul celor organizate în ultimii ani în Franţa de Mişcarea "Vestele Galbene", care a denunţat creşterea tarifelor la transport şi erodarea nivelului de trai.

CITEŞTE ŞI: Comercializarea de maşini noi, cu ardere internă, interzisă din 2035. Propunerea UE este benefică pentru mediu, dar nu şi pentru businessuri

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici