AVIONUL DISPĂRUT: Speranţe minime de descoperire a cutiilor negre ale Boeingului 777

O navă echipată cu un dispozitiv de detectare a cutiilor negre a ajuns vineri în zona de căutare a avionului Boeing 777, dispărut în urmă cu trei săptămâni la sud de Oceanul Indian, în condiţiile în care baliza mai are doar câteva zile pentru emiterea semnalelor.

Urmărește
928 afișări
Imaginea articolului AVIONUL DISPĂRUT: Speranţe minime de descoperire a cutiilor negre ale Boeingului 777

Speranţe minime de descoperire a cutiilor negre ale Boeingului 777 dispărut (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Nava australiană Ocean Shield, care a plecat luni seară din Perth, este echipată cu o sondă de 35 de kilograme ataşată la capătul unui cablu, pentru a capta semnalele acustice transmise de cutiile negre.

"În cel mai bun caz, baliza cutiilor negre rezistă aproape o lună înainte de a înceta să emită semnalele. Ne aflăm foarte aproape de acel moment", a declarat Angus Houston, şeful centrului de coordonare a căutărilor care se desfăşoară în largul Australiei, cu participarea unor echipe din opt ţări.

În acelaşi timp, 14 avioane se aflau vineri în continuare în misiune, încercând să descopere eventuale fragmente aparţinând avionului Boeing 777, în condiţiile în care niciun obiect nu a fost descoperit până în prezent.

Imagini furnizate de sateliţi au surprins săptămâna trecută sute de obiecte plutind, însă ulterior s-a descoperit că niciunul nu aparţinea avionului dispărut.

Avionul Boeing 777 a dispărut la 8 martie, cu 239 de persoane la bord. Malaezia a anunţat oficial la 25 martie că "aparatul s-a prăbuşit la sud de Oceanul Indian".

Zborul MH370 plecat din Kuala Lumpur spre Beijing şi-a schimbat din motive necunoscute traseul de zbor, îndreptându-se spre vest, survolând Malaezia, spre strâmtoarea Malacca. Din acel moment, avionul nu a mai fost detectat de aparatele radar.

Nava Ocean Shield este însoţită de un vas aparţinând Royal Navy, care participă, de asemenea, la operaţiunile de căutare a cutiilor negre. Nava australiană transportă la bord o dronă submarină, care poate studia fundul Oceanului.

Căutările se anunţă însă de durată şi dificile, în contextul în care zona este vastă, iar sonarul american este necesar să fie tractat cu viteza de cinci kilometri pe oră, pentru a putea detecta semnale.

Între timp, liderul opoziţiei din Malaezsia, Anwar Ibrahim, a acuzat Guvernul că ascunde informaţii privind zborul MH370, afirmând că radarul malaysian ar fi trebuit să detecteze orice schimbare de traseu.

El a apreciat drept "inacceptabil şi imposibil de crezut" ca avionul să traverseze "cel puţin patru" provincii malaeziene fără să fie detectat. "Cred că Guvernul ştie mai mult despre acest lucru", a adăugat el, într-un interviu pentru cotidianul britanic Daily Telegraph.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici