Avionul prăbuşit la New York, scos din apele fluviului Hudson

Echipele specializate au scos la suprafaţă, în noaptea de sâmbătă spre duminică, carlinga avionului Airbus constrâns să amerizeze, joi, de urgenţă în fluviul Hudson, la New York, un accident provocat, potrivit pilotului, de coliziunea aparatului cu un stol de păsări.

Urmărește
582 afișări
Imaginea articolului Avionul prăbuşit la New York, scos din apele fluviului Hudson

Avionul prăbuşit la New York, scos din apele fluviului Hudson (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Începute sâmbătă, operaţiunile de scoatere a avionului din apă au fost amânate de mai multe ori, echipele tehnice neputând să deblocheze carlinga din apele agitate şi parţial îngheţate ale fluviului, potrivit autorităţilor.

Echipele de intervenţie au ridicat aeronava cu ajutorul curelelor, apoi au ridicat-o cu o macara gigantică şi fixată pe un chei din Manhattan.

Fuzelajul inundat a fost scos încet din râu pentru drenarea apei în timpul ridicării avionului.

Analiza avionului pe uscat este crucială pentru confirmarea cauzelor accidentului. Anchetatorii vor putea astfel să recupereze cutiile negre, care, fiind situate în coada scufundată a avionului, erau inaccesibile.

Anchetatorii au găsit sâmbătă unul dintre cele două motoare dispărute ale avionului, agăţat de aripa aparatului. Aceştia se temeau că cele două motoare s-ar fi putut detaşa, căzând în apa fluviului după amerizare.

Potrivit declaraţiilor pilotului Chesley Sullenberger către turnul de control, accidentul a fost provocat de coliziunea aparatului cu un stol de păsări mari.

"Parbrizul carlingii era practic acoperit de păsări mari, de culoare maro închis", a precizat pilotul. "Simultan, copilotul şi cu mine am auzit zgomote, apoi am simţit impactul, puterea motoarelor s-a diminuat, iar noi am simţit miros de pasăre arsă", a adăugat el.

La mare viteză, coliziunea cu păsările provoacă un impact dezastruos, mai ales pentru flapsuri.

Şocul s-a produs la aproximativ 914 metri altitudine, în timp ce avionul US Airways, care tocmai decolase de pe aeroportul LaGuardian din New York, îndreptându-se către Charlotte, în North Carolina, era în plină ascensiune.

Aterizarea realizată exemplar de pilot şi rapiditatea operaţiunilor de salvare au permis salvarea celor 155 de pasageri ai zborului 1549 al US Airways.

Potrivit lui Kitty Higgins, de la National Transport Safety Board (NTSB), organismul federal care se ocupă de anchetarea accidentului, pilotul, Chesley Sullenberger, în vârstă de 57 de ani şi agenţii de la sol au discutat în calm despre operaţiunile de aducere la sol a avionului, care avea un motor parţial funcţional.

"Controlul a întrebat dacă pilotul vrea să aterizeze pe LaGuardia, pe pista 13, iar pilotul a răspuns că nu poate deoarece zboară «prea jos şi prea încet»" şi condiţiile de survol a unei zone dens populate ar putea avea "consecinţe catastrofale". El a exclus, de asemenea, devierea către un alt aeroport, a declarat Higgins.

Când turnul de control l-a "întrebat pe pilot unde vrea să aterizeze, el a răspuns: «Vrem să o facem în Hudson. Iar aceasta a fost ultima comunicare a avionului»", a continuat Higgins.

Înregistrările camerelor de securitate difuzate pentru prima dată sâmbătă arată clar amerizarea perfect rectilinie a avionului, o manevră deosebit de delicată, care a evitat ca aparatul să se rupă în două.

Când aeronava a fost imobilizată, "membrii echipajului nu realizau nici măcar unde se află", graţie manevrelor rapide şi delicate, a subliniat Higgins.

A fost un singur impact, nici un ricoşeu, o decelerare graduală şi nici un membru al echipajului nu a realizat că se aflau în apă. Pilotul a pronunţat un singur cuvânt: «Evacuaţi!»", a explicat anchetatoarea.

Citeşte şi:

Un avion s-a prăbuşit într-un râu din New York

Toţi pasagerii avionului prăbuşit la New York au supravieţuit

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici