Avionul prezidenţial polonez avea 19 tone de combustibil în rezervor în momentul prăbuşirii
Avionul prezidenţial polonez, care s-a prăbuşit la 10 aprilie în Rusia, avea în rezervoare în momentul producerii catastrofei 19 tone de combustibil, suficient pentru a ateriza pe alte aeroporturi ruse decât cel militar de la Smolensk, a declarat un oficial, citat de Radio Polonia în pagina online.
Avionul prezidenţial polonez avea 19 tone de combustibil în rezervor în momentul prăbuşirii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Prăbuşirea aeronavei prezidenţiale la 10 aprilie în apropiere de localitatea Smolensk nu a fost cauzată de un atac terorist, de o defecţiune tehnică sau de vreun incendiu izbucnit la bord, a stabilit Comitetul interstatal de aviaţie din Rusia.
"Avionul prezidenţial de tip TU-154 era capabil să zboare, iar sistemul de avertizare pentru apropiere de sol (TAWS) şi cel de navigaţie cu care era dotat funcţionau", a declarat preşedintele Comitetului interstatal de aviaţie (IAC), Tatiana Anodina.
În momentul producerii accidentului, avionul avea în rezervoare 19 tone de combustibil, care ar fi fost suficient pentru a ateriza pe alte aeroporturi din Rusia decât pe cel militar Severni, din apropierea localităţii Smolensk, a adăugat Anodina.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Protest AUR față de anularea alegerilor prezidențiale. Românii care mărșăluiesc pe străzile din București cer demisia lui Iohannis și reluarea turului 2
-
Milanovic, pe cale să câştige alegerile prezidenţiale din Croaţia, potrivit unui exit poll
-
Popularitatea lui Emmanuel Macron în rândul francezilor, în cădere liberă. Cea mai mică rată de aprobare din ultimii şase ani
-
Polonia susţine cererea lui Trump ca ţările NATO să majoreze cheltuielile pentru apărare la 5% din PIB
Comitetul a examinat înregistrările efectuate de cutiile negre şi conversaţiile dintre piloţii polonezi şi operatorii ruşi ai turnului de control. Conversaţia a fost purtată în special în limba rusă, iar comandantul, care a luat legătura cu turnul de control, vorbea limba rusă bine. Tatiana Anodina a dat asigurări că aeroportul Severni a fost verificat de trei ori înainte de incidentul produs la 10 aprilie. Ultima verificare fusese realizată cu cinci zile înaintea accidentului aviatic şi a demonstrat că aeroportul era pregătit pentru a primi aeronave, inclusiv aparatul de tip Tupolev-154, în diferite condiţii meteorologice.
Edmund Klich, din cadrul comisiei poloneze de investigare a accidentelor aviatice, a afirmat că mai multe probe sunt necesare pentru a stabili dacă aeroportul Severni fusese pregătit pentru a primi aeronava poloneză Tu-154. De asemenea, s-a dezvăluit că aeronava prezidenţială a decolat din Varşovia cu o întârziere de 27 de minute.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO