Reclama a fost realizată de agenţia americană Grey Group, filiala WPP, pentru compania farmaceutică germană Doc Morris, în vederea promovării unei noi linii de prezervative.
Campania, fără text, reprezintă un grup de spermatozoizi, dintre care unul capătă o înfăţişare umană, având păr pe cap. Mao poate fi recunoscut după frizură, Hitler la fel, având în plus o mustaţă, iar ben Laden după barba sa caracteristică şi turbanul alb.
Aceste reclame nu au fost acceptate de compania pentru care fuseseră create, iar Grey a anunţat, într-un comunicat, că încearcă să le retragă de peste tot unde au fost publicate.
"Înţelegem că reclama a afectat sensibilitatea chinezilor, pentru referirea sa vizuală la preşedintele Mao. Grey şi-a prezentat scuze sincere şi a contactat în mod oficial ambasada Chinei din Germania, pentru a-i da asigurări că reclama neautorizată nu va fi niciodată folisită", a precizat agenţia.
"Avem cel mai profund respect pentru China, pentru poporul şi instituţiile sale", a adăugat Grey Group, care în schimb nu a făcut nici o aluzie la Hitler sau ben Laden.
Faptul că fondatorul Republicii Populare Chineze a fost asociat cu Hitler şi ben Laden a generat indignare în China, unde Mao este un simbol pentru regim şi o parte din populaţie.
Pe site-ul său Internet, Cotidianul Poporului, al Partidului Comunist chinez, consacră o pagină specială acestui caz, cu reacţii de indignare.