FAA spune că Boeing „nu a reuşit să-şi supravegheze în mod adecvat furnizorii, pentru a se asigura că respectă sistemul de asigurare a calităţii companiei, … Boeing a prezentat cu bună ştiinţă aeronave pentru certificarea finală de navigabilitate FAA, după ce a stabilit că piesele nu pot fi folosite, în urma unui test eşuat de rezistenţă“.
FAA a propus în decembrie o amendă de 3,9 milioane de dolari pentru Boeing, pentru aceeaşi problemă, care a implicat 133 de avioane 737 New Generation (NG), care este generaţia anterioară a 737 MAX.
Modelul 737 MAX a fost consemnat la sol, pe plan mondial, după ce în două accidente au pierit 346 de persoane.
Problema pieselor nu are legătură cu prăbuşirile, a spus Boeing.
FAA a dezvăluit în iunie că aproximativ 300 de avioane 737 NG şi 737 MAX ar putea conţine piese fabricate necorespunzător şi a spus că acestea ar necesita înlocuirea rapidă a acestor piese.
Boeing a declarat vineri că a luat cunoştinţă de sancţiunea propusă şi a spus că există probleme cu piesele, care fac obiectul unui buletin de service şi unei directive privind navigabilitatea. „Ne vom asigura că toate inspecţiile şi orice înlocuire a pieselor necesare sunt efectuate pe toate aparatele 737 MAX înainte de a reveni la zbor”, a spus Boeing.