- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bulgarii au încă din 2015 metrou la aeroport, făcut cu bani din fonduri europene
Magistrala 6 de metrou, ce ar trebui să lege Bucureştiul de aeroportul din Otopeni, un proiect de infrastructură estimat la 1,3 miliarde de euro, ar trebui să fie finalizată în 2020, dar situaţia de pe teren arată o stagnare a proiectului. În acest timp, vecinii bulgari se bucură de aproape trei ani de linia de metrou ce leagă centrul oraşului de aeroportul din Sofia, care are un trafic de două ori mai mic decât aeroportul Henri Coandă, scrie Ziarul Financiar.
Bulgarii au încă din 2015 metrou la aeroport, făcut cu bani din fonduri europene
Autorităţile bulgare au inaugurat în 2015 linia de metrou ce leagă gara centrală a Sofiei de aeroport şi care are o lungime de cinci kilometri, această linie fiind o extindere a reţelei de metrou existente, potrivit presei bulgare.
Investiţia totală s-a ridicat la 407 milioane de leva (208 milioane de euro), proiect cofinanţat din fonduri europene. Linia de metrou are patru staţii, iar o călătorie durează circa 20 de minute, astfel că pasagerii care ajung pe aeroport au la dispoziţie o conexiune rapidă spre oraş. În regiune, doar bulgarii au legat aeroportul de centrul oraşului prin linie de metrou, având în vedere că aeroportul internaţional din Sofia este amplasat la doar zece kilometri de centrul oraşului. Acest aeroport a avut un trafic de 6,5 milioane de pasageri anul trecut, în creştere cu 30,3% faţă de anul anterior.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Deşi traficul de suprafaţă este tot mai congestionat până şi dinspre aeroportul Henri Coandă, cel mai mare din ţară, care a ajuns anul trecut la 12,8 milioane de pasageri, în creştere cu 16% faţă de anul precedent, autorităţile române nu s-au grăbit cu implementarea proiectului Magistralei 6. Pasagerii pot ajunge în oraş doar pe cale rutieră, dat fiind că autorităţile nu au legat aeroportul nici măcar de o linie de cale ferată directă, ca în capitalele vest-europene.
În prezent, se află în derulare procedura de atribuire a contractelor pentru exproprieri a terenurilor care se află pe culoarul Magistralei 6 de metrou. Magistrala 6 de metrou ar urma să asigure capacitatea de transport pentru un număr de 50.000 călători pe oră şi sens. Ideea unei linii de metrou care să lege Bucureştiul de aeroportul Otopeni a fost anunţată prima oară în 1999.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO