Cadavre ale pasagerilor cu centurile de siguranţă puse, descoperite lângă epava avionului AirAsia

Scafandrii indonezieni care caută victimele şi epava avionului AirAsia care s-a scufundat în Marea Java la sfârşitul lui 2014 au descoperit cinci cadavre ale pasagerilor cu centurile de siguranţă puse, în apropierea epavei, a declarat un oficial.

Urmărește
687 afișări
Imaginea articolului Cadavre ale pasagerilor cu centurile de siguranţă puse, descoperite lângă epava avionului AirAsia

Cadavre ale pasagerilor cu centurile de siguranţă puse, descoperite lângă epava avionului AirAsia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Ei nu au reuşit însă să ajungă la fuzelajul avionului Airbus A320-200 care a dispărut de pe ecranele radar la aproximativ jumătate de oră după ce a decolat din oraşul indonezian Surabaya cu destinaţia Singapore, la 28 decembrie, cu 162 de pasageri la bord.

Doar 58 de cadavre au fost recuperate până în prezent, operaţiunile fiind deseori împiedicate de condiţiile meteorologice nefavorabile.

"Scafandrii noştri au descoperit cinci cadavre îngropate în noroi, în apropiere de fuzelajul avionului", a declarat pentru AFP un oficial indonezian de la Agenţia de căutare şi salvare, adăugând că pasagerii aveau "încă centurile de siguranţă puse".

"Credem că au fost aruncaţi din fuzelajul care se află la 50 sau 100 de metri distanţă", a declarat el.

"Scafandrii nu au ajuns încă la fuzelaj, în măsura în care vizibilitatea este de doar un metru sau doi" pe fundul mării, a adăugat el.

Trei cadavre au fost recuperate şi aduse pe nava de război indoneziană Banda Aceh, în timp ce alte două erau pe punctul de a fi aduse, a precizat oficialul.

Epava avionului a fost reperată pe fundul mării săptămâna trecută de o navă de război, după cercetări intense în apele adânci ale Mării Java.

Cutiile negre - care înregistrează datele de zbor şi conversaţiile piloţilor - au fost deja recuperate şi în prezent sunt analizate de anchetatori, ce urmează să prezinte un raport preliminar la 28 ianuarie.

Ministrul indonezian al Transporturilor, Ignasisus Jonan, a dezvăluit marţi citând datele radarului că avionul a efectuat o ascensiune prea rapidă înainte de a încetini şi a se scufunda în mare. Avionul s-a confruntat cu condiţii meteo foarte proaste.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici