„Sistemul de semnalizare nu a trecut de la verde la roşu”, provocând catastrofa feroviară soldată cu 39 de morţi, precizează An Lusheng, şeful instituţiei.
Guvernul chinez, din ce în ce mai criticat pentru modul în care a gestionat informaţiile după accident, a promis o anchetă „deschisă şi transparentă”, cu rezultate „publice”.
Premierul Wen Jiabao s-a deplasat joi dimineaţă la locul accidentului.
Două trenuri s-au ciocnit, sâmbătă, în apropierea localităţii Wenzhou, acesta find cel mai grav accident din ultimii trei ani. În timp ce un tren era oprit pe un pod, un altul l-a lovit din spate, numeroase vagoane deraind.
Catastrofa ridică semne de întrebare în legătură cu fiabilitatea trenurilor de mare viteză din China, în contextul în care reţeaua urmează să se extindă de la 8.350 de kilometri la 13.000 până în 2012 şi la 16.000 până în 2020.