- Home
- Externe
- WASHINGTON, SUA, (06.01.2015, 16:45)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Care sunt cele mai sigure companii aeriene din lume în 2014. TOP 10 cele mai sigure companii low cost pentru 2015
Cea mai sigură companie aeriană din lume rămâne, în continuare, compania australiană Qantas, potrivit site-ului de specialitate AirlineRatings.com, care monitorizează 449 de firme, relatează CNN.
Urmărește
20444 afișări
Care sunt cele mai sigure companii aeriene din lume în 2014. TOP 10 cele mai sigure companii low cost (Imagine: Hepta)
Dintre cele 449 de companii aeriene monitorizate, 149 deţin maximum de şapte stele, acordate celor considerate cele mai sigure. Un record de 3,3 miliarde de pasageri au călătorit pe 27 de milioane de zboruri în 2014, potrivit site-ului.
În top 10, după compania australiană - în ordine aflabetică precizează CNN - se află Air New Zealand, British Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, EVA Air, Finnair, Lufthansa and Singapore Airlines. "Companiile noastre din top zece se află întotdeauna în fruntea inovaţiei pentru securitate şi lansării de noi avioane", a declarat Geoffrey Thomas, de la site, pentru CNN.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
-
China va construi cel mai mare baraj hidroenergetic din lume în Tibet
-
Un mare producător de maşini donează un milion de dolari pentru inaugurarea lui Donald Trump la Casa Albă
-
Un cablu electric submarin care leagă Estonia şi Finlanda s-a defectat. Nu este exclus un sabotaj
Sistemul de evaluare al AirlineRatings.com ţine cont atât de auditele organelor de conducere ale aviaţiei şi celor mai importante asociaţii din domeniu, cât şi de auditele guvernelor şi bilanţul victimelor companiilor aeriene. Sistemul examinează, de asemenea, registrele operaţionale, incidentele înregistrate şi competenţele operaţionale.
- Top 10 cele mai sigure companii low cost pentru 2015
Anul acesta, AirlineRatings.com a dat publicităţii şi o listă cu primele zece cele mai sigure companii aeriene low cost pentru 2015 - în ordine alfabetică - Aer Lingus (Irlanda), Alaska Airlines (Statele Unite), Icelandair (Islanda), Jetblue (Statele Unite), Jetstar (Australia), Kulula.com (Africa de Sud), Monarch Airlines (Marea Britanie), Thomas Cook (Marea Britanie), TUIfly (Germania) şi WestJet (Canada).
"Spre deosebire de un număr de transportatori low cost, acestea au trecut durul Audit Operaţional de Siguranţă al Asociaţiei Internaţionale pentru Transport Aerian (IATA) şi înregistrează date de siguranţă excelente", a declarat Thomas. "Low cost nu înseamnă siguranţă slabă", a adăugat el.
AirlineRatings.com a publicat aceste liste într-o perioadă deosebit de dificilă pentru transportatorii aerieni. După ce 2013 a fost unul dintre cei mai siguri ani din istoria aviaţiei civile la nivel global, 2014 este considerat unul dintre cei mai răi ani din istoria recentă în ceea ce priveşte victimele, din cauza unor incidente extrem de mediatizate.
- Cel mai mic număr de prăbuşiri din 80 de ani
Potrivit site-ului, în 2014 au avut loc 21 de accidente mortale, soldate cu 986 de victime - date care depăşesc media pe zece ani. Însă bilanţul are şi o parte pozitivă, în 2014 fiind înregistrate "doar" 111 prăbuşiri - cel mai mic număr din ultimii 80 de ani, potrivit Biroului Arhivelor Accidentelor de Avion (BAAA) cu sediul la Geneva. Acelaşi număr de prăbuşiri a fost înregistrat în lume în 1927.
"Raportat la numărul mare de accidente de avion (din trecut), în prezent zborul este mai sigur", este de părere Kane Ray, un analist de la International Bureau of Aviation, un grup de consultanţă în aviaţie. "Însă sunt mai multe avioane pe cer, aşa că este normal ca bilanţul să pară asemănător cu cel al deceniilor anterioare, iar la unele categorii de dezastre mai mare", a adăugat el.
"În urmă cu 50 de ani se înregistrau 87 de prăbuşiri, soldate cu 1.597 de victime, pe când companiile aeriene transportau doar 141 de milioane de pasageri - reprezentând doar 5% din numărul de azi (3,3 miliarde)", apreciază site-ul. "Alt aspect este că numărul accidentelor mortale din 2014 a scăzut la un nivel-record de 21 - unul la 1,3 milioane de zboruri", adaugă site-ul, subliniind că două dintre prăbuşirile de anul trecut - ale zborurilor MH370 şi MH17 - "sunt fără precedent în perioada modernă, însumând 537 de morţi".
Zborul MH370 Malaysia Airlines a dispărut de pe rarade în martie, în timp ce efectua o legătură Kuala Lumpur-Beijing cu 239 de persoane la bord. Oficialii cred că avionul se află undeva în Oceanul Indian, dar după aproape zece luni nu s-a găsit nicio urmă din aeronavă. În iulie, zborul MH17 al aceleiaşi companii, cu 298 de persoane la bord, a fost doborât în partea de est a Ucrainei, aflată sub controlul separatiştilor proruşi. Malaysia Airlines este cotată pe AirlineRatings.com cu cinci stele.
Compania AirAsia Indonesia - aflată în continuare sub şocul prăbuşirii zborului QZ8501 în Marea Java, cu 162 de persoane la bord, - este cotată în prezent cu patru stele, după ce în decembrie AirAsia avea o reputaţie neştirbită în privinţa siguranţei, deoarece nu înregistra niciun accident cu victime.
- Cele mai nesigure companii aeriene din lume
AirlineRatings.com precizează că dacă o companie aeriană înregistrează o prăbuşire care implică moartea unui pasager şi/sau membru al echipajului, acesteia i se scade o stea din evaluare. "O prăbuşire implicând morţi conduce la dispariţia unei stele, pentru o perioadă de zece ani de la data incidentului", precizează site-ul.
Dintre cele 499 de companii aeriene monitorizate de către AirlineRatings.com, aproape 50 sunt cotate cu trei stele sau mai puţin.
Patru companii deţin doar o stea pentru siguranţă. Două sunt din Nepal (Tara Air şi Nepal Airlines), una din Kazahstan (Scat Airlines) şi una din Afganistan (Kam Air). Toate patru se află pe lista cu firme cărora le este interzis să zboare în Uniunea Europeană (UE).
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump ar dori expansiunea SUA: Canada, Groenlanda și Canalul Panama se află în vizorul președintelui american
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Autoritățile raportează 29 de supraviețuitori și 38 de morți în urma prăbușirii unui avion în Kazahstan
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe