- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Căutări intense pentru localizarea avionului dispărut în Oceanul Atlantic
Căutările au continuat în noaptea de luni spre marţi pentru localizarea aeronavei Airbus a companiei Air France, care a dispărut misterios în timp ce traversa Oceanul Atlantic, între Rio de Janeiro şi Paris, cu 228 de persoane la bord.
Căutări intense pentru localizarea avionului dispărut în Oceanul Atlantic
Două aparate ale aviaţiei braziliene, dotate cu echipamente electronice, radare şi dispozitive infraroşu, au încercat să găsească o urmă a aeronavei Airbus A330, la circa 1.100 de kilometri în largul coastelor braziliene.
Zborul AF 447 a părăsit duminică seară Rio şi urma să ajungă luni dimineaţă la Paris, dar nu a ajuns la destinaţie. Acesta a dispărut, cu 216 de pasageri şi 12 membri ai echipajului la bord, la jumătatea distanţei dintre Brazilia şi Africa.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu rămâne Premierul României
-
Moşteanu: USR nu va vota guvernul Ciolacu 2
-
Promisiuni: Guvernul Ciolacu 2 vrea să majoreze contribuţia la Pilonul II de pensii private de la 4,75% la 6% în patru ani şi să majoreze suma deductibilă pentru Pilonul III
-
Ciolacu, după ce a fost desemnat premier: Românii au nevoie de stabilitate
La circa 24 de ore de la dispariţia aparatului Airbus, nu există practic nici o speranţă de a mai găsi supravieţuitori. Preşedintele francez Nicolas Sarkozy a recunoscut că şansele de a recupera supravieţuitori ai zborului AF447 "sunt infime".
Dacă acest lucru se va confirma, va fi vorba despre cea mai gravă catastrofă din istoria companiei Air France care nu mai înregistrase nici un deces de la prăbuşirea aeronavei Concorde în iulie 2000, incident soldat cu moartea a 113 de persoane.
Persoanele de la bord erau de 32 de naţionalităţi, dintre care 73 de cetăţeni francezi (61 de pasageri şi 12 membri ai echipajului), 58 de brazilieni şi 26 de germani, potrivit Ministerului francez al Transporturilor.
Căutările s-au concentrat în zona situată la peste 1.100 de kilometri de coastele braziliene, la nord şi nord-est de oraşul brazilian Natal, a declarat un purtător de cuvânt al Forţelor aeriene braziliene.
"Ne folosim de ultimul contact pe care l-am avut cu aparatul", a precizat el.
Mai multe ţări s-au angajat în operaţiunile de căutări. În afară de Brazilia, Franţa a trimis două avioane de recunoaştere care au decolat de la Dakar. Acestea trebuie să reia operaţiunile întrerupte pe timp de noapte.
Brazilia a mobilizat la rândul său şase avioane, două elicoptere, dar şi trei nave care să navigheze către zona unde a dispărut avionul, la 1.100 de kilometri de oraşul Natal, situat pe coasta de nord-est a Braziliei şi la 100 de kilometri de spaţiul aerian al Senegalului, potrivit autorităţilor braziliene.
Statele Unite au trimis un avion militar de observare şi o echipă de salvare care urmează să se alăture marţi căutărilor după ce Parisul a cerut sprijinul Pentagonului pentru a localiza aparatul.
Zona căutărilor este la 820 de kilometri de arhipelagul turistic brazilian Fernando de Noronha, la limita spaţiului aerian dintre Brazilia şi Senegal, şi coincide cu ultima comunicaţie radio automată emisă de avion, la ora 01.33 GMT (04.33, ora României).
Nu a fost reperată, în noaptea de luni spre marţi, nici o urmă a aparatului, după ce nici una dintre cele trei balize de alarmă nu a emis nici un semnal. Acest lucru "dovedeşte că incidentul a avut loc foarte repede", a meţionat Centrul naţional pentru studii aerospaţiale (Cnes).
Ultimul mesaj trimis automat de aparat pentru a semnala o defecţiune electrică a fost primit la ora 02.14 GMT (05.14, ora României), controlorii aerieni nevând alte informaţii.
"Cel mai probabil avionul a fost lovit de un fulger", a declarat Francois Brousse, directorul departamentului de comunicare al companiei Air France. "A intrat într-o zonă de furtună cu puternice turbulenţe care au generat defecţiuni", a adăugat el. Potrivit Meteo France, această zonă de întâlnire a maselor de aer dintre emisfera nordică şi cea sudică se numeşte "zonă de convergenţă intertropicală".
Aparatul este "conceput" să facă faţă perturbărilor tropicale "dar trebuie să fi fost mai multe circumstanţe", a precizat ministrul francez al Ecologiei, Jean-Louis Boorlo, care se ocupă de transporturi.
Avionul, dat în funcţiune în 2005 şi căruia i s-au efecutat revizii la jumătatea lunii aprilie 2009, avea un echipaj experimentat, comandantul de bord având la activ circa 11.000 de ore de zbor, dintre care 1.700 pe aeronave Airbus A330/A340.
Rudele pasagerilor avionului dispărut au fost preluate în responsabilitate de autorităţile aeroportului Roissy din Paris, şi de cele ale aeroportului din Rio.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:11
-
astăzi, 12:34