- Home
- Externe
- WASHINGTON, (30.07.2015, 06:53)
- Florin Badescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CAUZA dezintegrării în aer a "taxiului spaţial" SpaceShipTwo, în 2014: O eroare umană
Dezintegrarea avionului suborbital SpaceShipTwo - fabricat de compania Virgin Galactic - în timpul unui zbor de testare din 2014, a fost provocată de acţionarea prematură de către copilotul vehiculului a sistemului de frânare la reintrarea în atmosferă, au anunţat autorităţile americane.
Urmărește
391 afișări
O eroare umană a cauzat dezintegrarea în aer a "taxiului spaţial" SpaceShipTwo în 2014 (Imagine: AFP / Mediafax Foto)
Anunţul a fost făcut marţi de reprezentanţii Biroului Naţional pentru Securitatea Transporturilor (National Transportation Safety Board/ NTSB) din Statele Unite, care au investigat cauzele accidentului, precizează publicaţia Tribune de Geneve.
NTSB a subliniat, de asemenea, faptul că acea catastrofă ar fi putut fi evitată dacă Scaled Composites, compania care a construit avionul, ar fi anticipat în etapa de concepere a vehiculului posibilitatea şi consecinţele acestei erori umane şi dacă ar fi pregătit mai bine echipajul de pe SpaceShipTwo.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden se întâlnește cu Xi Jinping pentru ultima dată înainte de învestirea lui Trump. Ce discută cei doi lideri la Summit-ul APEC din Peru
-
Cum să te pregăteşti de criză. Ce pot businessurile să facă ca să treacă cu bine perioadele negre ale economiei?
-
Reacţii după moartea lui Bela Karolyi. „A rescris istoria gimnasticii mondiale”
-
Ceasul dat căpitanului care a salvat 700 de pasageri de pe Titanic, vândut cu 1,56 milioane de lire
Copilotul şi-a pierdut viaţa în acel accident, dar pilotul, rănit, a reuşit să supravieţuiască, deschizându-şi paraşuta la altitudinea de 15.000 de metri. Cei doi bărbaţi erau angajaţi ai Scaled Composites LC, o divizie a grupului american Northrop Grumman.
Accidentul, care s-a produs pe 31 octombrie 2014 deasupra deşertului Mojave, a dus la stoparea tuturor programelor din domeniul turismului spaţial desfăşurate de miliardarul britanic Richard Branson, proprietarul companiei Virgin Galactic, cu doar câteva luni înainte de zborul inaugural al primilor turişti la limita spaţiului, la o altitudine de peste 100 de kilometri.
Vehiculul spaţial SpaceShipTwo, după ce a fost lansat cu ajutorul unui avion cu patru motoare cu reacţie la altitudinea de 15.000 de metri, reuşise cu puţin timp înainte de explozie să îşi pornească motorul principal, care urma să îl ridice până la altitudinea de 109 kilometri.
Anchetatorii de la NTSB au stabilit că acel copilot a acţionat sistemul de frânare mult prea devreme, la 0,8 Mach (0,8 din viteza sunetului, n.r.) în loc de 1,4 Mach (de 1,4 ori mai mare decât viteza sunetului), cauzând "o defecţiune structurală catastrofală" a aparatului de zbor, confirmând astfel concluziile preliminare.
Un membru al NTSB, Robert Sunwalt, a declarat că "eşecul companiei Scale Composites de a lua în calcul posibilitatea ca o simplă eroare umană să poată să determine acţionarea sistemului de frânare şi a faptului că pilotul nu a fost suficient informat în legătură cu riscul de acţionare timpurie a acelui sistem au contribuit la producerea accidentului".
"Zborurile comerciale spaţiale cu pasageri la bord reprezintă o nouă frontieră, care conţine numeroase riscuri şi pericole necunoscute", a declarat directorul NTSB, Christopher Hart.
"Într-un astfel de domeniu, trebuie stabilite marje de securitate riguroase în privinţa riscurilor cunoscute şi acest lucru trebuie făcut în toate procedurile, acolo unde este posibil", a continuat el.
NTSB a transmis o serie de recomandări în acest sens Agenţiei americane a aviaţiei civile (Federal Aviation Administration/ FAA) şi Federaţiei Zborurilor Spaţiale Comerciale (Commercial Spaceflight Federation).
Dacă aceste recomandări sunt respectate, ele vor deveni un set de directive care vor ţine cont şi de factorul uman.
Recomandările respective vor ajuta, de asemenea, procesul de evaluare coordonat de FAA pentru atribuirea licenţelor de exploatare a companiilor care operează zboruri spaţiale şi suborbitale, a precizat NTSB.
Viitoarele vehicule din gama SpaceShipTwo ar putea într-o bună zi să transporte doi piloţi şi până la şase pasageri în spaţiu, într-un zbor suborbital de trei ore, care va oferi turiştilor posibilitatea de a experimenta lipsa gravitaţiei şi de a admira obscuritatea spaţiului şi curbura orizontului terestru.
Virgin Galactic obţinuse în mai 2014 licenţa pentru un zbor experimental din partea FAA pentru a transporta pasageri de la o bază din New Mexico, denumită "Spaceport America".
Grupul Virgin Galactic, un pionier în domeniul turismului spaţial, a primit deja peste 700 de cereri de rezervare - inclusiv din partea unor vedete de prim rang precum Ashton Kutcher şi Leonardo DiCaprio - pentru viitoarele zboruri orbitale pe care le va opera prin intermediul unor vehicule denumite "taxiuri spaţiale". Biletele pentru un loc la bordul unui astfel de vehicul spaţial costă 250.000 de dolari de persoană.
Virgin Galactic nu a renunţat însă la acest proiect după accidentul din octombrie 2014 şi lucrează în prezent la dezvoltarea unei noi versiuni a vehiculului SpaceShipTwo. Managerii grupului au dezvăluit în luna mai că speră să reia zborurile de testare în ultima parte a acestui an.
Citeşte şi:
Vehiculul spaţial construit de Virgin Galactic s-a prăbuşit în cursul unui zbor de testare. Un pilot al navetei SpaceShipTwo a murit, al doilea este în stare critică
Citeşte şi:
Prăbuşirea navetei SpaceShipTwo: Un expert susţine că Virgin Galactic a ignorat normele de securitate ani întregi. Compania neagă
Citeşte şi:
Pilotul Peter Siebold, despre prăbuşirea SpaceShipTwo: Este un miracol că am supravieţuit
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Guvernul PSD-PNL publică scrisoarea Ucrainei despre interzicerea lui George Simion în țară. Ce spune liderul AUR
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Vehiculul spaţial construit de Virgin Galactic s-a prăbuşit în cursul unui zbor de testare. Un pilot al navetei SpaceShipTwo a murit, al doilea este în stare critică
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Povestea românului care a creat lanţul de restaurante care se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s şi vrea să îşi demonstreze talentul chiar acasă la competitori, în SUA: „Primii ani din viaţă mi i-am petrecut printre tarabele din bazarul din Suceava, unde am cunoscut antreprenoriatul la firul ierbii. Din păcate, şcolile de azi nu pregătesc tinerii pentru antreprenoriat”
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cauza morții Andreei Cuciuc, fiica artistului Igor Cuciuc. Ce au descoperit medicii legiști la autopsie 😢
CANCAN.RO
Prognoza Accuweather actualizată iarnă 2024/2025: Când ninge în București – în decembrie, ianuarie și februarie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe