Cea mai mare grevă feroviară din ultimii 30 de ani în Marea Britanie. Mii de persoane ies în stradă

Zeci de mii de muncitori au ieşit marţi în prima zi a celei mai mari greve feroviare din ultimii 30 de ani din Marea Britanie, iar pasagerii se vor confrunta cu un haos şi mai mare, în timp ce atât sindicatele, cât şi guvernul au promis să rămână pe poziţii în disputa privind salariile.

Urmărește
462 afișări
Imaginea articolului Cea mai mare grevă feroviară din ultimii 30 de ani în Marea Britanie. Mii de persoane ies în stradă

O parte din cei peste 40.000 de angajaţi ai căilor ferate s-au adunat la liniile de pichetare încă din zori, provocând perturbări majore în întreaga reţea şi lăsând marile staţii pustii. De asemenea, metroul londonez a fost în mare parte închis din cauza unei greve separate, scrie Reuters.

Premierul Boris Johnson, aflat sub presiune pentru a face mai mult pentru a-i ajuta pe britanicii care se confruntă cu cea mai grea lovitură economică din ultimele decenii, a declarat că greva va afecta companiile care încă se recuperează din COVID.

Sindicatele au declarat că grevele din sectorul feroviar ar putea marca începutul unei "veri de nemulţumire", profesorii, medicii, lucrătorii din domeniul eliminării deşeurilor şi chiar avocaţii urmând să intre în acţiuni sindicale, în timp ce inflaţia depăşeşte 10%.

"Muncitorul britanic are nevoie de o mărire de salariu", a declarat pentru Sky News Mick Lynch, secretarul general al sindicatului Rail, Maritime and Transport Workers. "Au nevoie de siguranţa locului de muncă şi de condiţii decente".

Johnson:  „Grevele sunt "greşite şi inutile"”

Johnson a declarat cabinetului său că grevele sunt "greşite şi inutile" şi a spus că mesajul său către ţară este că trebuie să fie pregătiţi să "rămână pe poziţii", deoarece îmbunătăţirea modului în care sunt gestionate căile ferate este în interesul publicului.

Un sondaj realizat de compania de sondaje YouGov la începutul acestei luni a arătat că opinia publică este împărţită, aproximativ jumătate dintre cei intervievaţi opunându-se acţiunii şi puţin peste o treime spunând că o susţin.

Inflaţia a crescut vertiginos în întreaga Europă pe fondul unei creşteri majore a costurilor energiei, iar Marea Britanie nu este singura care se confruntă cu greve.

Acţiunile legate de costul vieţii din Belgia au provocat luni perturbări pe aeroportul din Bruxelles, în timp ce cel mai puternic sindicat din Germania face presiuni pentru creşteri salariale mari, iar în Franţa, preşedintele Emmanuel Macron se confruntă cu nelinişti legate de reformele pensiilor.

Marea Britanie, „îngenuncheată” de inflaţie şi lipsa forţei de muncă

Iniţial, economia Marii Britanii şi-a revenit puternic după pandemia COVID-19, dar o combinaţie de penurie de forţă de muncă, perturbarea lanţului de aprovizionare, inflaţia şi problemele comerciale post-Brexit au determinat avertismente privind o recesiune.

Guvernul afirmă că sprijină milioane de gospodării dintre cele mai sărace, dar avertizează că majorările salariale peste inflaţie ar afecta fundamentele economiei şi ar prelungi problema.

Această izbucnire a acţiunilor sindicale a fost comparată cu anii 1970, când Marea Britanie s-a confruntat cu greve de amploare, inclusiv cu "iarna nemulţumirilor" din 1978-79.

Numărul muncitorilor britanici care sunt membri de sindicat s-a înjumătăţit aproximativ din anii 1970, iar ieşirile în stradă sunt mult mai puţin frecvente, în parte datorită schimbărilor făcute de fostul prim-ministru Margaret Thatcher pentru a face mai dificilă declanşarea unei greve.

Guvernul spune că acum va schimba rapid legea pentru a obliga operatorii de trenuri să asigure un serviciu minim în zilele de grevă şi pentru a permite angajatorilor să aducă personal temporar.

Grevele au loc în timp ce călătorii de pe aeroporturile britanice se confruntă cu întârzieri şi anulări de ultim moment din cauza lipsei de personal, iar serviciile de sănătate se clatină sub presiunea listelor lungi de aşteptare acumulate în timpul pandemiei.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici