- Home
- Externe
- BEIJING, (26.07.2011, 19:38)
- Valentin Vidu , Valentin Vidu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cenzură în China: Guvernul le-a interzis jurnaliştilor să ancheteze accidentul feroviar soldat cu 39 de morţi
Guvernul chinez le-a interzis jurnaliştilor să ancheteze accidentul feroviar soldat cu 39 de morţi, care a produs un val de critici dure la adresa construirii unei reţele de mare viteză în China, potrivit unui document oficial, dezvăluit marţi de un site străin.
Urmărește
346 afișări
Ziare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
În articolele sale despre coliziunea care s-a produs sâmbătă seara la Wenzhou (est), presa trebuie să "utilizeze informaţia făcută publică de către autorităţi" şi "să nu realizeze interviuri independente", se arată în acest document al Departamentului pentru Propagandă, publicat de China Digital Times, un site de informaţii despre China, cu sediul în California.
Documentele de la Departamentul Propagandei sunt distribuite conducerii publicaţiilor, care, ulterior, transmit aceste ordine redacţiilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
"Nu puneţi sub semnul întrebării, nu elaboraţi. Este interzisă redifuzarea (postărilor de) pe microbloguri", ordonă documentul.
Guvernul chinez obişnuieşte să intervină pentru a limita investigaţiile, în urma catastrofelor, obligând mass-media să utilizeze ca sursă de informaţii agenţia oficială China Nouă.
Marţi, anumite titluri păreau că nu au fost cenzurate. "Furia creşte în faţa lipsei de răspunsuri" după accident, titra cotidianul de limbă engleză Global Times.
"Nu trebuie să aspiri la viteză, punând viaţa în pericol", scria, de asemenea, 21st Century Business Herald, reflectând sentimentul de jenă, în faţa carenţelor unui program de modernizare a căilor ferate.
Utilizatorii de Internet puneau în discuţie, în mod deschis, opţiunea Guvernului. "Poate că plătim preţul unui ritm de dezvoltare prea rapid", afirma un blogger, Tong Dahuan.
Reţeaua chineză pentru trenuri de mare viteză, care este, deja, cea mai lungă din lume, urmează să treacă de la 8.358 de kilometri, la sfârşitul lui 2010, la aproximativ 13.000 de kilometri, în 2012, şi la 16.000 de kilometri în 2020.
"Guvernul şi oficialii cu putere de decizie în lucrări publice nu au niciun avantaj natural, în termeni de moralitate, inteligenţă sau aptitudini", continuă Tong.
Fostul ministru al Căilor Ferate, Liu Zhijun, a fost destituit pentru corupţie, în februarie. Se suspectează că, la construirea liniei TGV Beijing-Shanghai, inaugurată cu mare pompă, la 30 iunie, au avut loc fraude.
De asemenea, unii chinezi şi-au exprimat îndoiala cu privire la voinţa autorităţilor de a elucida circumstanţele accidentului.
"Pe Internet au circulat imagini care au surprins buldozere în timp ce aruncă epave (ale vagoanelor) într-o groapă, intensificând speculaţiile asupra unor posibile ascunderi de probe, în ancheta în curs", a relevat China Daily.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Ministerului Căilor Ferate, îndepărtarea vagoanelor căzute de pe viaduct era necesară, pentru a permite trecerea echipelor de intervenţie.
"Accidentul de la 23 iulie ne-a învăţat o lecţie amară", a recunoscut ministrul Căilor Ferate, Sheng Guangzu.
El a subliniat că o campanie "urgentă" privind siguranţa, anunţată anterior, se concentra în mod deosebit asupra reţelelor feroviare de mare viteză.
Sistemul de semnalizare, care ar fi putut sta la originea accidentului, printr-o defecţiune, a fost furnizat de mai multe societăţi din cadrul grupului China Railway Signal & Communication Corporation (CRSC), a anunţat publicaţia Diyi Caijing Ribao (China Business News).
Sistemul centralizat de control al traficului, un fel de "creier" al sistemului de informaţii al reţelei, a fost realizat de Casco, o întreprindere mixtă între grupul francez Alstom şi CRSC, precizează cotidianul.
Un angajat al Casco a declarat, sub protecţia anonimatului, că acest sistem nu a primit nicio alertă de la trenuri, înainte de coliziune.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe