Zeitz, care a ajutat la redresarea afacerii aproape falimentare a mărcii germane de încălţăminte Puma, s-a alăturat consiliului Harley în 2007 şi a fost numit CEO în mai 2020, potrivit Reuters.
Bărbatul în vârstă de 62 de ani a lansat strategia „Hardwire” în 2021 pentru a redresa renumitul producător de motociclete, care caută să se conecteze cu tinerii motociclişti pe măsură ce baza sa cheie de clienţi din generaţia baby-boomer îmbătrâneşte.
Strategia pe cinci ani a presupus prioritizarea produselor cu marjă mare, ieşirea de pe pieţele internaţionale cu volum redus de vânzări şi modernizarea atractivităţii mărcii.
„Jochen a făcut o treabă bună în ceea ce priveşte reducerea amprentei globale a Harley şi reorientarea companiei pe motocicletele Touring de bază şi pe Cruiser-urile mari”, a declarat analistul Joe Altobello de la Raymond James.
„Din păcate, industria a fost provocată de mai mulţi factori, inclusiv de creşterea ratelor dobânzilor; în acelaşi timp, consumatorii par să prefere motocicletele mai mici şi mai accesibile, ceea ce nu este punctul forte al Harley”, a adăugat el.
În februarie, Harley a prognozat pentru 2025 o scădere a veniturilor din motociclete de la 0 la 5%, deoarece consumatorii sunt mai temperaţi în privinţa achiziţiilor importante. Analistul David MacGregor a afirmat că perspectivele unui progres semnificativ par să fie tot mai îndepărtate pentru Harley, fiind prins într-un război comercial global.