- Home
- Externe
- BEIJING, (12.08.2011, 19:39)
- Valentin Vidu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai
Cincizeci şi patru de trenuri de mare viteză (TGV) de pe ruta Beijing-Shanghai, recent inaugurată, au fost retrase din cauza unor "probleme tehnice", a anunţat vineri constructorul acestora, o companie chineză de stat.
Urmărește
662 afișări
China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Anunţul făcut de China CNR Corp intervine după hotărârea Guvernului chinez de a suspenda orice nou proiect de construcţii în domeniul căilor ferate, la trei săptămâni după o coliziune între două TGV-uri, în estul ţării, soldată cu morţi.
"China CNR Corp (...) retrage 54 de trenuri de mare viteză fabricate de filialele noastre, pentru analize sistematice asupra cauzelor anumitor probleme tehnice", a anunţat compania, într-un comunicat, la Bursa din Shanghai.
Retragerea, care afectează aproximativ un sfert din flotă, va permite "să se efectueze o revizie pentru asigurarea calităţii şi siguranţei" trenurilor, se arată în comunicat, care a fost aprobat de Ministerul Căilor Ferate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
China a anunţat joi că suspendă orice nou proiect de construcţie în domeniul căilor ferate, după ce coliziunea soldată cu morţi a suscitat îngrijorări profunde cu privire la securitatea reţelei sale, aflată în plină dezvoltare.
La 23 iulie, o coliziune între două TGV-uri, aparent cauzată de o problemă de semnalizare, în timpul unei furtuni, s-a soldat cu 40 de morţi, în apropiere de Wenzhou (est), cel mai grav accident feroviar înregistrat în China, din 2008 şi până în prezent.
Guvernul chinez a hotărât, totodată, să "studieze în mod aprofundat" proiectele deja aprobate şi a limitat viteza TGV-urilor.
Linia de mare viteză care asigură legătura între Beijing şi Shanghai, o legătură simbolică, între capitala politică şi cea economică a Chinei, cu un cost de construcţie de 33 de miliarde de dolari, a fost inaugurată, cu pompă, la sfârşitul lui iunie, în prezenţa premierului Wen Jiabao.
Însă, aceste începuturi au fost marcate de diferite probleme tehnice, ca penele de electricitate, întârzieri frecvente şi o lipsă de interes din partea pasagerilor, a anunţat vineri The 21st Century Business Herald.
Tan Xiaofeng, purtătorul de cuvânt al China CNR Corp, a explicat pentru această publicaţie că trenurile au fost retrase din cauza defectelor anumitor echipamente şi pentru că firma împarte costurile cu furnizorii săi, ca germanul Siemens.
Catastrofa de la Wenzhou a declanşat un val de mesaje pe Internet, în care chinezii au acuzat Guvernul că le sacrifică securitatea, în schimbul unei dezvoltări economice scăpate de sub control a ţării.
Inclusiv organul oficial al Partidului Comunist, Cotidianul Poporului, a avertizat că PIB-ul Chinei nu poate fi "pătat cu sânge".
Mândră de tehnologia sa, achiziţionată prin trasferuri străine, China a început să exporte material în domeniul transportului feroviar de mare viteză, intrând în competiţie, pe piaţa mondială, cu multinaţionale ca Alstom (Franţa), Bombardier (Canada) sau Siemens (Germania).
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe