- Home
- Externe
- BEIJING, (12.08.2011, 19:39)
- Valentin Vidu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai
Cincizeci şi patru de trenuri de mare viteză (TGV) de pe ruta Beijing-Shanghai, recent inaugurată, au fost retrase din cauza unor "probleme tehnice", a anunţat vineri constructorul acestora, o companie chineză de stat.
Urmărește
663 afișări
China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Anunţul făcut de China CNR Corp intervine după hotărârea Guvernului chinez de a suspenda orice nou proiect de construcţii în domeniul căilor ferate, la trei săptămâni după o coliziune între două TGV-uri, în estul ţării, soldată cu morţi.
"China CNR Corp (...) retrage 54 de trenuri de mare viteză fabricate de filialele noastre, pentru analize sistematice asupra cauzelor anumitor probleme tehnice", a anunţat compania, într-un comunicat, la Bursa din Shanghai.
Retragerea, care afectează aproximativ un sfert din flotă, va permite "să se efectueze o revizie pentru asigurarea calităţii şi siguranţei" trenurilor, se arată în comunicat, care a fost aprobat de Ministerul Căilor Ferate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Ion Cristoiu: Motivul amânării datei alegerilor prezidenţiale este că Trump nu a arătat cu degetul spre un candidat sau altul
-
Crăciunul pe stil vechi. Milioane de creştini ortodocşi sărbătoresc astăzi Naşterea Domnului
-
Cutremur devastator în Tibet: Cel puţin 95 de morţi şi pagube însemnate în regiunea Everest
China a anunţat joi că suspendă orice nou proiect de construcţie în domeniul căilor ferate, după ce coliziunea soldată cu morţi a suscitat îngrijorări profunde cu privire la securitatea reţelei sale, aflată în plină dezvoltare.
La 23 iulie, o coliziune între două TGV-uri, aparent cauzată de o problemă de semnalizare, în timpul unei furtuni, s-a soldat cu 40 de morţi, în apropiere de Wenzhou (est), cel mai grav accident feroviar înregistrat în China, din 2008 şi până în prezent.
Guvernul chinez a hotărât, totodată, să "studieze în mod aprofundat" proiectele deja aprobate şi a limitat viteza TGV-urilor.
Linia de mare viteză care asigură legătura între Beijing şi Shanghai, o legătură simbolică, între capitala politică şi cea economică a Chinei, cu un cost de construcţie de 33 de miliarde de dolari, a fost inaugurată, cu pompă, la sfârşitul lui iunie, în prezenţa premierului Wen Jiabao.
Însă, aceste începuturi au fost marcate de diferite probleme tehnice, ca penele de electricitate, întârzieri frecvente şi o lipsă de interes din partea pasagerilor, a anunţat vineri The 21st Century Business Herald.
Tan Xiaofeng, purtătorul de cuvânt al China CNR Corp, a explicat pentru această publicaţie că trenurile au fost retrase din cauza defectelor anumitor echipamente şi pentru că firma împarte costurile cu furnizorii săi, ca germanul Siemens.
Catastrofa de la Wenzhou a declanşat un val de mesaje pe Internet, în care chinezii au acuzat Guvernul că le sacrifică securitatea, în schimbul unei dezvoltări economice scăpate de sub control a ţării.
Inclusiv organul oficial al Partidului Comunist, Cotidianul Poporului, a avertizat că PIB-ul Chinei nu poate fi "pătat cu sânge".
Mândră de tehnologia sa, achiziţionată prin trasferuri străine, China a început să exporte material în domeniul transportului feroviar de mare viteză, intrând în competiţie, pe piaţa mondială, cu multinaţionale ca Alstom (Franţa), Bombardier (Canada) sau Siemens (Germania).
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Un oraș din Italia a interzis boala prin lege. Primarul s-a săturat să se plângă că statul nu îi face un spital de urgență
Citește pe www.zf.ro: Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Papa Francisc îndeamnă călugărițele la bucurie și evitarea bârfei: „Vorbiți cu toată lumea, cu excepția Diavolului”
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Ce trebuie să faci ca să ai succes în 2025? Un psihoterapeut a dezvăluit cinci lucruri pe care le poţi face în orice perioadă a anului. De ce nu funcţionează dorinţe precum „să pierd 5 kilograme” sau „să economisesc 10.000 de lei”
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De ce a murit Ilina Pârvu? Ce s-a întâmplat pe fetița pe care o purta în pântece când s-a stins
CANCAN.RO
Florin ”UCIGAȘUL”, angajat să-l păzească pe Călin Georgescu. Noul BODYGUARD a filmat cu Van Damme, Cuba Gooding Jr. și Dolph Lundgren
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe