China ar putea prefera ca TikTok să fie interzis decât să cadă în mâinile SUA
Problema este cine deţine cheile algoritmilor TikTok şi a tezaurului vast de date colectate de la cele 150 de milioane de oameni din Statele Unite care folosesc aplicaţia în fiecare lună.
Guvernul chinez consideră că unele tehnologii avansate, inclusiv algoritmii de recomandare de conţinut, sunt esenţiale pentru interesul său naţional. În decembrie, oficialii chinezi au propus înăsprirea regulilor care guvernează vânzarea acestei tehnologii către cumpărători străini.
„Beijing nu va avea niciun cuvânt de spus în decizia SUA de a ordona vânzarea TikTok, dar va păstra autoritatea supremă de aprobare asupra unei astfel de vânzări. De asemenea, pare extrem de puţin probabil ca Beijingul să accepte orice înţelegere care elimină algoritmii TikTok de sub controlul direct şi autoritatea de reglementare”,”, a declarat Brock Silvers, director de investiţii al Kaiyuan Capital.
Algoritmii TikTok - cheia succesului
Se crede că algoritmii TikTok, care ţin utilizatorii lipiţi de aplicaţie, sunt cheia succesului acesteia. Algoritmii oferă recomandări bazate pe comportamentul utilizatorilor şi împing astfel videoclipurile care le plac şi doresc să le vizioneze, potrivit
CNN.
Autorităţile de reglementare chineze au adăugat pentru prima dată algoritmi la lista restricţionată de tehnologii în august 2020, când administraţia Trump a ameninţat că va interzice TikTok dacă nu va fi vândut.
Pe atunci, mass-media de stat chineză a publicat un comentariu al unui profesor de comerţ la Universitatea de Afaceri Internaţionale şi Economie, care spunea că regulile actualizate înseamnă că ByteDance va avea nevoie de o licenţă de la Beijing pentru a-şi vinde tehnologia.
Vânzarea intenţionată a TikTok în 2020 către Oracle şi Walmart s-a lovit de o problemă după ce Beijingul a adăugat algoritmi la lista sa de control al exporturilor. Administraţia Biden a anulat în cele din urmă ordinul executiv din epoca Trump care vizează TikTok, dar l-a înlocuit cu o directivă mai amplă, concentrată pe investigarea tehnologiei legate de adversarii străini, inclusiv China.
Atenţie reglementară
Acum, compania este din nou prinsă într-o luptă geopolitică dintre Washington şi Beijing.
„Audierile TikTok din Statele Unite marchează începuturile unei maşini de tocat de reglementare cu care se confruntă toate companiile tehnologice chineze”, a spus Alex Capri, cercetător la Fundaţia Hinrich.
Un înalt oficial al autorităţii chinezeşti de reglementare media digitală şi tradiţională a vizitat birourile Bytedance săptămâna trecută. El a cerut companiei să îmbunătăţească utilizarea „algoritmilor de recomandare” pentru a răspândi „energie pozitivă” şi pentru a consolida revizuirea conţinutului online, potrivit unui comunicat al autorităţii de reglementare postat pe site-ul său.
Vizita evidenţiază hotărârea Beijingului de a ţine cele mai puternice companii de internet sub control.
În aprilie 2021, o entitate guvernamentală chineză a achiziţionat o „cotă de aur” de 1% într-o subsidiară a ByteDance din Beijing, potrivit platformei de date de afaceri Qichacha. Filiala controlează licenţele de operare pentru Douyin, aplicaţia soră a TikTok din China şi Toutiao, o aplicaţie de agregare de ştiri.
„Algoritmii TikTok îl fac cu adevărat unic în ceea ce priveşte colectarea datelor şi analiza strategică, prin urmare, nu văd Beijingul să-i permită să cadă în mâinile intereselor SUA. Cu excepţia cazului în care aceştia pot accesa în continuare datele TikTok prin alte mijloace şi metode, inclusiv intruziunea cibernetică continuă şi alte forme de acces din spate.”, a spus Capri.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.