Citroën scoate din grila publicitară o reclamă controversată. Compania a fost acuzată în Egipt de promovarea hărţuirii sexuale

  • Citroën a devenit ţinta criticilor activiştilor pentru drepturile femeilor
  • Compania franceză de automobile a promovat într-o manieră controversată noua sa maşină în Egipt
  • Spotul publicitar a fost blamat din cauza naturii instigatoare pe care o posedă, mai ales că protagonistul este un cunoscut artist local
Urmărește
434 afișări
Imaginea articolului Citroën scoate din grila publicitară o reclamă controversată. Compania a fost acuzată în Egipt de promovarea hărţuirii sexuale

Sursa foto: MediafaxFoto

Producătorul francez de automobile Citroën a fost aspru criticat pentru felul în care a promovat noul său model C4 în ultimul spot publicitar lansat în Egipt. Cunoscutul artist local Amr Diab, protagonistul clipului, pozează o femeie aflată pe trecerea de pietoni fără a-i cere permisiunea.

Activiştii pentru drepturile femeilor dar şi utilizatorii reţelelor sociale au sesizat derapajul şi au reclamat faptul că gestul în sine face ca hărţuirea sexuală să pară un lucru normal.

„Cine ar fi crezut că este o idee bună să faci o reclamă care să permită hărţuirea sexuală într-o ţară în care 98% dintre femei au declarat că au fost hărţuite la un moment dat în viaţa lor?”, a declarat jurnalista egipteano-americană, Reem Abdellatif.

„Ceea ce este dureros la reclama lui Amr Diab este că întregul staff nu şi-a dat seama de greşeală. Nimeni din echipa de filmare nu s-a opus gestului. Este atât de trist”, a declarat scriitoarea Amal Alharithi.

Citroën a retras reclamă din Egipt şi a declarat prin intermediul unui comunicat că nu tolerează sub nicio formă hărţuirea. Compania şi-a cerut scuze pentru gafă şi situaţia creată.

„Citroën are grijă de toate comunităţile din ţările în care activează şi nu tolerăm sub nicio formă  hărţuirea. Regretăm profund şi înţelegem interpretarea greşită a acelei secvenţe din clip. Împreună cu partenerul nostru de afaceri din Egipt, am luat decizia de a retrage această reclamă de pe toate canalele Citroën şi ne cerem scuze tuturor comunităţilor ofensate de această situaţie pe care noi am creat-o", se arată în comunicat.

În ultimii ani, zeci de femei inspirate de mişcarea #MeToo au vorbit pe reţelele de socializare despre experienţele lor traumatizante privitoare la hărţuire şi agresiune sexuală în Egipt.

Deşi parlamentul ţării a aprobat pedepse mai aspre pentru cei care comit astfel de crime, autorităţile au fost deseori acuzate de lipsa de acţiune în astfel de cazuri, precum şi de superficialitatea cu care au fost trataţi agresorii şi faptele lor.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici