Etiopia va prezenta raportul preliminar al prăbuşirii avionului Boeing 737 MAX. Tragedia aviatică a curmat 157 de vieţi

Publicat: 22 02. 2020, 19:15
Actualizat: 28 03. 2020, 19:52

„Nu suntem pregătiţi să prezentăm raportul final şi astfel îl vom face public pe cel preliminar, la împlinirea unui an de la accident. Încă lucrăm la el”, a declarat, Amdye Ayalew, pentru Reuters.

Oficialul nu a dorit să spună data exactă la care va fi făcut public raportul preliminar.

De la incidentul care s-a produs la începutul lunii martie a anului trecut, Boeing a anunţat suspendarea zborurilor avioanelor 737 Max în întreaga lume, după deciziile similare luate de Uniunea Europeană şi Statelor Unite.

Pe 10 martie 2019, zborul 302 al Ehiopian Airlines s-a prăbuşit pe un câmp deschis, la şase minute după decolarea din Addis Ababa, capitala Etiopiei. Toate cele 157 de persoane aflate la bord au murit. Accidentul a venit la doar cinci luni după ce aeronava Lion Air, acelaşi model Boeing, s-a prăbuşit în Indonezia, fiind ucişi toţi cei 189 de pasageri.

Potrivit reglementărilor agenţiei aviatice a Naţiunilor Unite din Montreal, ICAO, Etiopia ar trebui să publice raportul final despre prăbuşirea avionului până pe 10 martie, când se împlineşte un an de la incident. ICAO s-a alăturat anchetei privind accidentul.

Musie Yehyies, ministrul etiopian al Transporturilor, a refuzat să explice de ce nu este dat publicităţii raportul final şi a spus, sâmbătă, că membrii comisiei de investigaţie va avea o întrunire de lucru în următoarele săptămâni.

Un oficial din Ministerul Transporturilor a vorbit cu Reuters, sub protecţia anonimatului, şi a spus că raportul final este departe de a fi terminat.

În luna aprilie a anului precedent, Autoritatea Civilă de Aviaţie din Etiopia a publicat un raport preliminar care indica defecţiuni la senzorii de citire şi multiple comenzi automatere care să împingă în jos botul aeronavei Boeing, ceea ce a dus la prăbuşirea fatală şi a lăsat echipajul să se chinuie să redreseze avionul.

Experţii spun că documentul preliminar nu oferă răspuns tuturor întrebărilor şi aşteaptă ca acestea să fie clarificate în raportul intermediar, despre cauza pentru care avionul nu a răspuns la comandat pilotul automat, inclusiv la ultimele două instrucţiuni care să redreseze vârful avionului cu aproximativ 30 de secunde înaintea prăbuşirii.

Reprezentanţii Ethiopian Airlines şi Boeing nu au răspuns solicitărilor cu privire la subiect.