MOL, cea mai mare companie petrolieră din Ungaria, a început să transporte petrol din Azerbaidjan

  • Compania de petrol şi gaze MOL a anunţat că a început să transporte ţiţei din Azerbaidjan către rafinăria Slovnaft din Bratislava, via Omišalj şi conducta Adriatică. Compania a făcut un pas istoric în rotunjirea procesului de producţie „de la câmp la vehicul” şi diversificarea ofertei.
  • Grupul MOL transportă ţiţei produs la zăcământul petrolier Azeri-Chirag-Gunashli din Azerbaidjan, în care este coproprietar, până la rafinăria slovacă Slovnaft din Bratislava, evaluând acest lucru ca un mare pas în eforturile sale de a creşte flexibilitatea în procurarea ţiţeiului.
  • Sosirea petrolierului Seavelvet din portul Ceyhan din Turcia la Omišalj şi apoi transportul petrolului la Bratislava prin conducta Adriatică este o poveste de succes pentru Grupul MOL. Acesta reprezintă finalizarea lanţului său de aprovizionare, având în vedere că va procesa şi va vinde derivate rafinate într-una dintre propriile rafinării, folosind ţiţei produs într-un zăcământ petrolier al cărui coproprietar este compania.
Urmărește
1035 afișări
Imaginea articolului MOL, cea mai mare companie petrolieră din Ungaria, a început să transporte petrol din Azerbaidjan

Compania MOL a început să transporte petrol din Azerbaidjan

MOL afirmă că petrolul va fi transportat de la terminalul Sangachal de lângă Baku la Ceyhan prin conducta BTC, în care Grupul MOL deţine un procent de 8,9 la sută. La sosirea de la Ceyhan la Omišalj, încărcătura de 90.000 de tone de ţiţei va fi transportată prin conducta Adriatică până la rafinăria Slovnaft. 

În aprilie, va începe producţia de testare a derivatelor petroliere Azeri Light, produse la zăcământul petrolier Azeri-Chirag-Gunashli, unul dintre cele mai mari zăcăminte ale economiei azere, în care Grupul MOL deţine un pachet de 9,57 la sută. Acest domeniu reprezintă 15% din producţia totală a Grupului MOL şi 25% din rezervele totale.
 
După cum subliniază MOL, acest lucru vine după testarea cu succes a mai multor tipuri de petrol din Orientul Mijlociu şi regiunea Caspică în rafinăria Slovnaft şi reprezintă o altă piatră de hotar importantă pe calea Grupului MOL către o mai mare flexibilitate în achiziţionarea de ţiţei. 
 
Sosirea acestui transport de ţiţei Azeri Light este un eveniment remarcabil pentru noi, deoarece demonstrează şi mai mult flexibilitatea noastră în achiziţionarea de ţiţei. De asemenea, marchează o nouă oportunitate de a finaliza întregul lanţ valoric în producţia noastră, ceea ce este întotdeauna o mare realizare. Grupul MOL are în vedere securitatea regională aprovizionării, prin urmare suntem deosebit de încântaţi să putem contribui la aprovizionarea regiunii ECE cu propriul nostru ţiţei”, a declarat Gabriel Szabo, Vicepreşedinte Executiv al Rafinăriilor şi Marketingului la MOL Group.
 
MOL afirmă, de asemenea, că continuă să importe ţiţei rusesc (REBCO) prin conducta Druzhba, deoarece consideră că cea mai bună modalitate de a garanta securitatea aprovizionării cu combustibil în regiunea Europei Centrale şi de Est este menţinerea canalelor tradiţionale de aprovizionare în timp ce explorează şi securizează alternative, conchide declaraţia.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici