Compania Qantas a descoperit "uşoare anomalii" la unele motoare de Airbus A380

Compania aeriană australiană Qantas a anunţat luni că a descoperit "uşoare anomalii" la anumite motoare cu care sunt echipate avioanele sale Airbus A380 şi că prelungeşte menţinerea la sol a aparatelor de acest tip, după o avarie la reactorul unuia dintre ele în zbor, joi.

Urmărește
54 afișări
Imaginea articolului Compania Qantas a descoperit "uşoare anomalii" la unele motoare de Airbus A380

Compania Qantas a descoperit "uşoare anomalii" la unele motoare de Airbus A380 (Imagine: Mediafax Foto)

"La trei dintre motoare am descoperit anomalii uşoare - ulei acolo unde nu ar trebui să fie, la motoare", a declarat directorul general al Qantas, Alan Joyce, pentru postul public de televiziune ABC.

"Este vorba despre motoare noi, (instalate) pe un avion nou. Nu ar trebui să existe acest tip de probleme în acest stadiu. Acest lucru ne oferă, deci, un anumit indiciu despre o zonă asupra căreia să ne concentrăm", a adăugat el.

"Ne păstrăm mintea deschisă, dar (...) credem că ar putea fi vorba despre o problemă de materiale sau o problemă de concepţie a motoarelor", a continuat el.

Un avion Airbus A380 aparţinând companiei Qantas a fost nevoit să revină pe aeroportul din Singapore, la 4 noiembrie, unde a aterizat de urgenţă, după ce unul dintre cele patru motoare Rolls-Royce ale sale a explodat, la câteva minute după decolare.

Totodată, Joyce a anunţat că societatea a hotărât să prelungească menţinerea la sol a acestor avioane A380.

"Noi suntem singura companie care şi-a blocat la sol (avioanele) A380. Luăm securitatea incredibil de serios şi, ca atare, hotărâm să menţinem la sol aceste avioane, pe care le vom ţine la sol atât timp cât va fi necesar pentru a fi convinşi că este sigur să zboare din nou", a subliniat Joyce.

"Credem, în continuare, că, în baza progreselor pe care le înregistrăm, vorbim de zile şi nu de săptămâni (în vederea reluării zborurilor), dar ne vom acorda timpul de care este nevoie pentru a fi deplin convinşi asupra faptului că avionul poate zbura în securitate totală".

A două zi după incidentul în care a fost implicat avionul Airbus, un avion Boeing 747 aparţinând companiei Qatas, la bordul căruia se aflau comandantul avionului Airbus A380 accidentat cu o zi înainte şi cei doi piloţi ai săi, a fost, de asemenea, nevoit să revină şi să aterizeze la Singapore, după ce a suferit o avarie în timpul zborului, la un alt tip de motor Rolls-Royce.

Incidentul în care a fost implicat avionul Airbus A380, cel mai mare avion de linie din lume, cu o capacitate de peste 500 de pasageri, este primul de o asemenea gravitate de la introducerea sa în serviciu, în 2007.

Compania Qantas, care nu a înregistrat niciun accident mortal în cei 90 de ani de existenţă, deţine o flotă de şase avioane Airbus A380, care efectuează curse foarte rentabile din cele mai importante două oraşe din Australia, Sydney şi Melbourne, către Londra şi Los Angeles.

Compania a dezminţit cu fermitate că incidentul s-ar datora, aşa cum au afirmat sindicatele, externalizării mentenanţei către alte companii din străinătate.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici