Cursa Rio-Paris s-a scufundat în Atlantic după o cădere brutală de 3 minute şi 30 de secunde-anchetă
Avionul Airbus A330 care efectua zborul Air France numărul 447 Rio-Paris s-a scufundat în Oceanul Atlantic, la 1 iunie 2009, cu 228 de persoane la bord, după o "cădere brutală" care a durat trei minute şi 30 de secunde, a anunţat vineri Biroul francez de Anchete şi Analize (BEA), citat de AFP.
La scurt timp după ce au intrat într-o zonă de turbulenţe puternice, piloţii au primit, pe ecrane, informaţii diferite despre viteză, timp de mai puţin de un minut. Unul dintre ele indica "o cădere brutală" în viteză, potrivit acestei note a Biroului, însărcinat cu ancheta tehnică, în Franţa, care detaliază circumstanţele accidentului, dar nu cauzele acestuia.
Cu aproape două minute şi 30 de secunde înaintea sfârşitului înregistrărilor realizate de cutiile negre, unul dintre piloţi a spus: "nu avem nicio indicaţie care să fie valabilă".
Cei doi copiloţi prezenţi în cabină, înainte de prăbuşirea avionului, au avertizat echipajul că urmează să intre într-o zonă de turbulenţe foarte puternice, potrivit primelor elemente furnizate de cutiile negre ale avionului.
"Ar trebui să intrăm într-o zonă în care ar trebui să se mişte un pic mai mult decât acum, ar trebui să fiţi mai prudenţi acolo", a spus personalului navigant unul dintre copiloţi.
Comandantul de bord a plecat să se odihnească, pentru câteva minute, înainte de începutul incidentelor. Copiloţii au încercat să îl cheme de mai multe ori, până când acesta a venit la postul de pilotare.
El nu a preluat, totuşi, comenzile, rămase, până la sfârşit, la unul dintre copiloţii săi, au precizat anchetatorii, într-o conferinţă telefonică.
Într-un zbor de acest tip, echipajul este alcătuit dintr-un comandant de bord şi doi copiloţi. Ei se pot duce, cu rândul, să se odihnească, cu condiţia ca doi dintre ei să rămână la comenzi.
De la sosirea cutiilor negre în Franţa, la jumătatea lui mai, au început să circule informaţii fragmentare şi zvonuri despre conţinutul cutiilor negre, destinate să clarifice această catastrofă, care rămâne, până în prezent, fără explicaţie.
BEA a promis un raport de etapă "până la sfârşitul lui iulie", a precizat această instituţie, vineri.
Companiile Airbus şi Air France sunt cercetate pentru omor involuntar, în partea judiciară a acestui dosar.


Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.



CANCAN.RO

GANDUL.RO


ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:50
LIVE UPDATE Exit-POLL alegeri federale în Germania. Victorie pentru alianţa CDU/CSU / Cine sunt pierzătorii şi câştigătorii în urma scrutinului / Reacţiile liderilor germani / Lidera AfD: „Cancelarul interimar Merz nu va rezista patru ani fără noi”
-
ieri, 22:35
Cancelarul Scholz spune că nu va reprezenta SPD în negocierile pentru formarea guvernului