De ce tot mai multe containere cu marfă ajung în mare?

Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave.

Urmărește
2455 afișări
Imaginea articolului De ce tot mai multe containere cu marfă ajung în mare?

Containerele amplasate pe vase gigant care transportă orice, de la anvelope la telefoane inteligente, se răstoarnă într-un ritm alarmant, trimiţând mărfuri de milioane de dolari pe fundul oceanelor în condiţiile în care presiunea pentru accelerarea livrărilor creşte riscul de erori de siguranţă, scrie Bloomberg, citat de ZF.

Industria de transport maritim se confruntă cu cea mai puternică creştere a numărului de containere pierdute din ultimii 7 ani, iar accidentele dau peste cap lanţurile de aprovizionare pentru sute de retaileri şi producători americani.

Există mai multe motive pentru înmulţirea bruscă a accidentelor, însă ceea ce complică cel mai mult situaţia este creşterea explozivă a comerţului online după ce cererea de consum a urcat puternic în timpul pandemiei, liniile de transport fiind sub presiune să livreze produsele cât mai rapid posibil.

Maersk, cel mai mare grup de transport maritim containerizat din lume, şi-a majorat recent estimările privind rezultatele pe întregul an 2021 după o performanţă solidă pe primul trimestru generată de cererea ridicată, potrivit Reuters.

Compania daneză a anunţat că se aşteaptă ca această situaţie excepţio­nală să continue până în trimestrul IV al acestui an.

Nevoia de viteză dă naştere unor condiţii precare care pot duce rapid la dezastru, avertizează experţii din industrie. Riscurile de accidente cresc şi din cauza epuizării navigato­rilor pe fondul pandemiei, potrivit Bloomberg. Până acum, niciunul dintre accidentele produse în ultima vreme nu a fost direct atribuit unor probleme de siguranţă. Organizaţia Maritimă Internaţională aşteaptă încă rezultatele anchetelor legate de ultimele incidente, avertizând cu privire la tragerea oricărei concluzii înainte de acestea.

Industria resimte însă presiuni în creştere pentru soluţionarea situaţiei.

Primul container pentru trans­port maritim a fost lansat pe 26 aprilie, 1956. Invenţia lui Malcom P. McLean, un american cu rădăcini scoţiene, a revoluţionat comerţul mondial, scrie Deutsche Welle.

Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave. În prezent, există 6.220 de nave de transport maritim containerizat care trans­portă aproximativ 24,4 milioane de containere, potrivit Alphaline.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici