De la vaccinuri la voturi: Campania lui Călin Georgescu, susţinută de o reţea rusească folosită şi în timpul pandemiei în Franţa şi Germania

  • O reţea rusă de influenţă activă în Franţa şi Germania în timpul pandemiei Covid-19 a fost utilizată şi în perioada premergătoare primului tur al alegerilor prezidenţiale anulate.
  • Consultarea documentelor de către Financial Times a pornit de la investigaţiile jurnaliştilor bulgari de la BG Elves, dar şi a celor români de la Snoop.
Urmărește
1812 afișări
Imaginea articolului De la vaccinuri la voturi: Campania lui Călin Georgescu, susţinută de o reţea rusească folosită şi în timpul pandemiei în Franţa şi Germania

De la vaccinuri la voturi: Campania lui Călin Georgescu, susţinută de o reţea rusească folosită şi în timpul pandemiei în Franţa şi Germania

AdNow este o firmă de publicitate online fondată în 2014 de cetăţeni ruşi în sediul central din Moscova şi cu o filială la Londra. Aceasta a fost utilizată, în perioada pandemiei, într-o campanie de dezinformare şi de inducere a panicii în privinţa vaccinurilor împotriva Covid-19, scrie Financial Times (FT).

Operaţiunea rusă a AdNow de dezinformare s-a produs mai ales în Franţa şi Germania în timpul pandemiei Covid, pentru a discredita eficacitatea vaccinurilor Pfizer şi AstraZeneca, în timp ce Rusia îşi dezvăluia propriile vaccinuri Sputnik.

Fondatorul AdNow, implicat şi în campaniile prezidenţiale ale lui Putin şi Medvedev

Firma AdNow a fost fondată de către Iulia Serebryanskaya, aceasta făcând parte şi din campaniile prezidenţiale ale lui Vladimir Putin şi Dmitri Medvedev în 2014, respectiv 2018. Ulterior, ea a fost director de comunicare pentru partidul de guvernământ Rusia Unită.

Documentele consultate de FT arată că, în ciuda mai multor schimbări de proprietate, AdNow are legături cu cercurile pro-ruse de extremă dreapta din România şi a jucat un rol semnificativ în pregătirea terenului pentru mesajele anti-vaxxer, mistice şi ultranaţionaliste ale lui Georgescu.

Paul-Olivier Dehaye, un matematician belgian care conduce o companie de inteligenţă artificială numită Hestia.ai, a descris pentru FT publicitatea online drept „dezinformarea viitorului”.

„Cu ajutorul acestor instrumente, puteţi direcţiona informaţii foarte precise, până la indivizi şi dispozitive individuale”, a declarat Dehaye. Instrumentele, a spus el, „pot fi utilizate pentru a semăna conţinut strategic, inclusiv micro influenţarea”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici