- Home
- Externe
- ROMA, (03.02.2013, 18:28)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Doi răniţi spitalizaţi în Italia, după incidentul aerian în care a fost implicat un avion Carpatair
Două persoane, inclusiv un pasager, se pare un cetăţean turc, erau spitalizate în continuare, duminică, după ce un avion operat de compania română Carpatair în contul Alitalia a ratat aterizarea şi a ieşit de pe pistă, sâmbătă seara, la Roma.
Urmărește
842 afișări
Doi răniţi spitalizaţi în Italia, după incidentul aerian în care a fost implicat un avion Carpatair (Imagine: carpatair.com)
Parteneriatul dintre cele două companii se afla în centrul unor critici dure în Italia, în urma incidentului de sâmbătă, potrivit AFP.
Conform postului SkyTg24, cele două cel mai grav rănite persoane sunt un pasager turc, operat la nivelul coloanei vertebrale, şi o peruviană, care a suferit diverse traumatisme şi pe care alte instituţii de presă au identificat-o ca fiind o însoţitoare de zbor româncă. Viaţa lor nu este în pericol.
Anchetele deschise de către autorităţi în domeniul aerian, justiţia italiană şi compania Alitalia continuau, duminică, pe Aeroportul Roma-Fiumicino, unde avionul accidentat se afla în continuare pe iarbă, cu trenul de aterizare complet distrus.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Avionul, de tip ATR-72, aparţinând companiei române Carpatair, a decolat de la Pisa (nord) sâmbătă, către ora 18.15 GMT (20.15, ora României), şi a sosit pe Aeroportul Roma-Fiumicino după o oră. Însă, dintr-un motiv necunoscut, pilotul a fost nevoit să încerce să aterizeze în mai multe rânduri. El a reuşit să aterizeze, până la urmă, dar aeronava a ieşit de pe pistă.
Directorul Aviaţiei Civile de la Fiumicino, Vitaliano Turra, a declarat pentru presă că accidentul s-a produs în urma unei "înlănţuiri de evenimente, nu are o singură cauză". Potrivit lui Turra, rafalele de vânt atingeau o viteză "de 50 de kilometri pe oră, deci era puternice, dar nu erau incompatibile cu o aterizare".
În contextul în care, într-un prim comunicat, Alitalia a pus accidentul pe seama rafalelor de vânt, directorul operaţional al companiei, Giancarlo Schisano, a rectificat informaţiile, duminică. "Erau, cu siguranţă, rafale puternice de vânt, dar aeroportul era deschis, deci (prin aceasta) nu se precizează absolut nimic în legătură cu cauza" accidentului, a declarat el pentru postul SkyTg24.
Directorul a confirmat "trei incidente în ianuarie" implicând zboruri asigurate de către Carpatair în contul Alitalia, dar a subliniat că această companie deţine toate certificările necesare. După o problemă de presurizare, în cursul unui zbor Ancona-Roma, au avut loc, potrivit lui Schisano, o inspecţie efectuată de către Aviaţia Civilă şi un audit la Alitalia asupra celor două avioane de tip ATR-72 care asigură curse interne în contul companiei italiene.
Alitalia a suspendat parteneriatul cu Carpatair, care exista începând din primăvara lui 2012, pe rutele Roma-Ancona, Roma-Pisa şi Roma-Bologna, pe care le asigură ea însăşi.
Potrivit unor fotografii publicate de mai multe ziare, Alitalia a şters, în noaptea de sâmbătă spre duminică, culorile sale de pe carlinga avionului implicat în accident.
Sindicatul piloţilor Uil Trasporti a amintit că a lansat un semnal de alarmă asupra unor "avarii şi probleme" la Carpatair
De asemenea, politicianul Pierferdinando Casini (de centru) a denunţat, într-un mesaj postat pe Twitter, faptul că Alitalia "a fost salvată, în 2008, cu un cost de trei miliarde de euro şi trimiţând personal în şomaj tehnic. Iar, după accea, cumperi un bilet la Alitalia şi te trezeşti într-o cursă Carpatair cu un nivel insuficient de securitate. Acest lucru este inaceptabil".
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Sectorul tech e „zguduit” de prezența lui Elon Musk. Ce impact are noua administrație Trump asupra marilor companii
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: INCIDENT AVIATIC la Roma: 16 persoane rănite, după ce un avion Carpatair a ratat aterizarea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe