Două continente, afectate de o întrerupere a serviciilor de Internet

Publicat: 31 01. 2008, 18:13
Actualizat: 05 11. 2012, 16:21

Un furnizor important de telecomunicaţii a denunţat această pană care durează de miercuri şi a fost cauzată de distrugerea unui cablu submarin din Marea Mediterană.

Egiptul, Pakistanul, India, Arabia Saudită, Qatar, Emiratele Arabe Unite, Kuwait şi Bahrain se confruntă cu probleme grave generate de această întrerupere a serviciilor Internet.

Printre ţările care nu au întâmpinat probleme în acest sens se numără Israelul, care utilizează o altă rută de trafic pentru Internet, Libanul şi Irakul. Mai multe guverne din Orientul Mijlociu au ca rezervă sisteme prin satelit, în cazul apariţiei unor probleme la transmisiunea prin cablu.

Un oficial din cadrul Ministerului egiptean pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei a declarat, sub acoperirea anonimatului, că există posibilitatea ca aceste probleme să fi fost provocate de ancora unei nave, deşi această ipoteză nu a fost confirmată. El a adăugat că remedierea acestor probleme ar putea dura o săptămână.

Rajesh Chharia, preşedinte al Asociaţiei indiene a furnizorilor de Internet, a explicat că mai multe companii încearcă să redirecţioneze cablurile prin Oceanul Pacific. Potrivit lui Chharia, cele mai afectate companii sunt cele care deservesc estul Statelor Unite şi Marea Britanie.

În afară de Internet, aceste probleme au afectat transmisiunile de televiziune şi serviciile de telefonie, provocând haos.

Au existat informaţii contradictorii referitor la cauzele reale care au provocat această întrerupere, însă compania Du, un furnizor de telecomunicaţii din Dubai, a anunţat că aceste probleme au fost provocate de tăierea unui cablu din Marea Mediterană, dintre Alexandria, Egipt, şi Palermo, Italia.

Un memoriu intern al comapniei Du a calificat situaţia din Dubai drept "critică" şi a precizat că operatorii cablului nu cunosc data reluării serviciilor. "Acest lucru va avea un impact major asupra serviciilor noastre de Internet şi voce pentru toţi clienţii", se arată în acest memoriu.