Echipajul aeronavei prezidenţiale poloneze nu era pregătit de zbor, susţine Comisia rusă de anchetă

Echipajul aeronavei prezidenţiale poloneze, care s-a prăbuşit, la 10 aprilie, în apropiere de Smolensk, a fost pregătit în mod necorespunzător pentru zbor, se arată într-un raport al Comisiei ruse de anchetă (MAK), citat de postul Radio Polonia, în pagina electronică.

Urmărește
25 afișări
Imaginea articolului Echipajul aeronavei prezidenţiale poloneze nu era pregătit de zbor, susţine Comisia rusă de anchetă

Echipajul aeronavei prezidenţiale poloneze nu era pregătit de zbor, susţine Comisia rusă de anchetă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Echipajul a decolat din Varşovia fără să cunoască buletinul meteorologic pentru ziua respectivă şi nici condiţiile meteorologice de pe aerodromul Severnîi", în apropiere de Smolensk, afirmă raportul. Comisia a stabilit că nici echipajul aeronavei care l-a transportat la Smolensk, la 7 aprilie, pe premierul Donald Tusk nu deţinea informaţii despre condiţiile meteorologice de pe aerodromul Severnîi.

Raportul întocmit de Comisia rusă de anchetă arată, de asemenea, că aceste condiţii meteo din data de 10 aprilie, pe aerodromul Severnîi, nu permiteau aterizarea. Acesta insistă asupra faptului că echipajul avionului Tu-154 a fost informat în legătură cu acest acest lucru de către Centrul de Control al Traficului Aerian rus, în mod repetat. Raportul afirmă, totodată, că echipajul unui avion de tip Yak-40, care a fost avertizat în acest sens, a aterizat pe acelaşi aerodrom, înainte de producerea catastrofei.

"Condiţiile meteo pe aerodromul Severnîi, la ora 10.41 CET, momentul prăbuşirii, erau: rafale de vânt de 110-130 de grade faţă de sol şi cu o viteză de doi metri/secundă, vizibilitate până la 300-500 metri, nori până la 10 grade, stratificaţi, limita inferioară a norilor la 40-50 metri, temperatura aerului 1-2 grade (Celsius)", se precizează în raport. În prezent, Comisia rusă analizează datele furnizate de sistemele TAWS şi computerele FMS de la bordul aeronavei prezidenţiale.

"Eu nu cred că echipajul nu a avut documentele privind condiţiile meteo. Echipajul nu avea dreptul să decoleze fără să verifice previziunile meteorologice şi condiţiile meteo curente de pe aeroportul de destinaţie", a declarat Marian Nowotnik, un fost pilot în cadrul companiei LOT Polish Airlines.

În baza raportului Comisiei ruse de anchetă, Nowotnik a conchis că vizibilitatea de pe aerodromul Severnîi era prea redusă pentru efectuarea unei aterizări, având în vedere vremea ceţoasă şi lipsa unor rafale de vânt, care să împrăştie ceaţa.

În opinia pilotui, la prăbuşirea aeronavei prezidenţiale au concurat mai multe evenimente, şi anume condiţiile meteo nefavorabile, întârzierea cursei, faptul că piloţii polonezi nu vorbeau rusă suficient de bine, faptul că oficialii din cadrul controlului traficului aerian nu au interzis ferm, ci abia le-au sugerat să nu se aterizeze. Însă, evenimentul cel mai important, în opinia lui Nowotnik, a fost că pasagerii au exercitat presiuni asupra echipajului, pentru o aterizare cu orice preţ.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici