Prima pagină » Știri externe » Efectele izolării elevilor în pandemie. După cinci ani, la școală „s-a stricat ceva”

Efectele izolării elevilor în pandemie. După cinci ani, la școală „s-a stricat ceva”

După cinci ani de la pandemia Covid-19, efectele măsurilor luate atunci în ceea ce privește cursurile de acasă ale elevilor, au perturbat funcționarea școlilor în regimul fizic. La școală „s-a stricat ceva”, precizează Le Monde, în urma unei analize a relației pe care elevii o au în prezent cu școala, văzută de dascălii lor francezi: utilizarea ecranelor s-a răspândit și dorința de efort s-a diminuat. E posibil ca fetele să fi fost afectate mai mult, spun aceștia.
Efectele izolării elevilor în pandemie. După cinci ani, la școală „s-a stricat ceva”
Sursa foto: Pexels

Toți profesorii intervievați de cotidianul francez au aceeași opinie: de la criza mondială din sănătate, impusă de efectele virusului Covid-19, relația dintre școală și elevii acesteia a devenit mai puțin stabilă: „Astăzi, relația cu școala este mai tensionată, utilizarea ecranelor s-a răspândit și dorința de efort s-a diminuat. Este posibil ca fetele să fi suferit mai mult decât băieții”, scrie Le Monde.

Impact de durată asupra tinerilor

În toate școlile europene, anunțul blocării cursurilor fizice, în martie 2020, a determinat o mobilizare fără precedent a cadrelor didactice, în încercarea de a stabili o „continuitate educațională”, aspect pentru care sistemele naționale de învățământ nu au fost pregătite.
Dascălii francezi afirmă că măsurile pe care școlile au fost obligate să le ia pentru a reduce efectele pandemiei au accelerat utilizarea masivă a ecranelor de către elevi: „În ciuda eforturilor profesorilor și ale părinților, și chiar dacă Franța și-a închis școlile mai rar decât multe alte țări, pandemia a avut un impact de durată asupra tinerilor, atât în ceea ce privește sănătatea mintală, relația lor cu școala și cu ceilalți, dar și cu stilul lor de viață, criza Covid-19 accelerând utilizarea masivă a ecranului”.

„Durata efectelor negative ale izolării tinerilor rămâne neclară, apreciază Grégoire Borst, profesor de psihologie și director al Laboratorului de Psihologie a Educației și Dezvoltării Copilului în Franța, care a argumentat pentru Radio Chrétienne Francophone că „Ceea ce vedem în termeni epidemiologici este o creștere de 100% a dificultăților psihologice, în special a simptomelor depresive. Peste 40% dintre adolescenți se confruntă cu simptome depresive post-Covid (…) Durata exactă a acestor efecte negative ale izolării rămâne neclară.”