Englezii caută 100.000 de şoferi de camion

  • Lanţul britanic de puburi Wetherspoons a anunţat că puburile sale au rămas fără unele branduri de bere din cauza problemelor legate de lanţurile de aprovizionare, scrie BBC.
  • Mari companii din Marea Britanie atribuie deficitul de şoferi de camion Brexitului.
  • Criza şoferilor este generală în Europa, deficitul total fiind 400.000 de persoane.
Urmărește
1660 afișări
Imaginea articolului Englezii caută 100.000 de şoferi de camion

Şofer de camion

Marea Britanie se confruntă cu un de­ficit de şoferi de camion pe care com­paniile de transport îl pun pe sea­ma pandemiei, dar şi Brexitului, acestea cerând guvernului ca regle­men­tările privind imigraţia să fie mo­di­ficate, astfel încât şoferii din UE să se poată întoarce. Guvernul susţine însă că industria transporturilor şi re­tail­erii trebuie să pregătească noi şoferi britanici.

Unul dintre cele mai mari grupuri de lobby din UK a reacţionat, arătând că investiţiile în muncitori locali nu vor soluţiona penuriile de forţă de muncă pe termen scurt, notează The Guardian.

Institute of Directors a cerut in­tro­du­cerea de vize noi, flexibile, care să per­mită muncitorilor străini să aco­pere roluri cruciale, în special de şoferi de camion, în urma unui exod al aces­to­ra datorat coronavirusului şi Brexitului.

Marea Britanie nu este singura ţară care se confruntă cu o criză de şoferi de camion. Europa înre­gis­trea­ză un deficit estimat la 400.000 de şoferi. Însă nicio altă ţară nu resimte dublul impact suferit de Marea Britanie: al pandemiei şi Brexitului, scrie Aditya Chakrabortty, editorialist, The Guardian.

Această combinaţie a dus la un miniexod al muncitorilor est-europeni din Marea Britanie: mai mult de unu din patru muncitori bulgari şi români au plecat de la începutul anului 2020, un motiv pentru care rafturile super­marketurilor britanice sunt goale, fructele au rămas neculese, iar hotelurile din orăşele au pierdut a doua vară la rând, potrivit lui Chakraborttty.

Marea Britanie se confruntă în prezent cu o penurie de 100.000 de şoferi, dintr-un total pre-pandemic de aproximativ 600.000, potrivit BBC.

Mulţi şoferi europeni s-au întors în ţările de origine sau au decis să muncească în alte sectoare. În plus, birocraţia suplimentară generată de Brexit a jucat la rândul său un rol în decizia acestora de a nu se mai întoarce în UK.

S-au produs de asemenea modificări fiscale, devenind mai costisitor pentru şoferii din Europa să lucreze sau să fie angajaţi în UK.

Companiile de transport vor de asemenea condiţii mai bune pentru şoferi în general şi recunoaşterea faptului că aceştia sunt o parte crucială a economiei.

Fondatorul şi preşedintele lanţului de pub-uri Wetherspoons este un ferm susţinător al Brexitului, acesta respingând argumentele potrivit cărora ieşirea Marii Britanii din UE va afecta sectorul britanic de afaceri, potrivit Euractiv.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici